Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project / Service / Crisis / Operationeel manager

Project / Service / Crisis / Operationeel manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
2007–2010 Resource manager / senior consultant PL2
Sector: ICT: informatie- en communicatietechnologie detachering
Mijn taak als resource manager bestond erin om de database met CV's te beheren, nieuwe kandidaten te zoeken, te screenen en die af te matchen op aanvragen. Bijkomend was ik ook office manager (+-3 man).
- Verantwoordelijk voor de interne workflows en het opzetten van een administratieve omgeving
- Opleiden van interne medewerkers en externe
- afsluiten van de contracten met kandidaten en klanten.
- Opbouw van de rapportage en KPI's
- Prospectie voor nieuwe outsourcing contracten
- 1ste aanspreekpunt.
- Resource verantwoordelijke (5 – 25 man)

Ook was ik regelmatig en recent actief gedetacheerd in korte complexe opdrachten als BI specialist en project manager.
2001–2007 Project manager / Service manager Athlon Car Lease
Sector: Auto leasing en wagenparkbeheer
Gestart als analist/programmeur voor de Euro migratie en verantwoordelijk voor de business analyse en ontwerp van de e-commerce websites gekoppeld aan het CMS en ERP systeem en het intranet.

De transitie van de ICT systemen van Interleasing naar Athlon Car Lease en naar een internationale integratie van de data in hun ERP systeem. Het takenpakket was van business analyse en product ontwikkeling tot het leiden van de projecten en productie oplevering en het bewaken en opzetten van de KPI’s.

Omdat het bedrijf door de transities en reorganisaties zwaar beladen was en er ook geen vaste ICT manager aanwezig was, trok ik mee aan de kar om de processen en procedures te verbeteren. In die periode was ik dan ook de motivator en project manager om ITIL te implementeren en dit af te stemmen op de business. Om de projecten onder controle te krijgen hebben we dan ook Prince II en risc management mee geïmplementeerd.

Tijdens en na de implementatie, heb ik de rol van Service desk manager en het aansturen van de teams (+-5 – 25 man) op mij genomen. De aanpak, service verlening en de ontwikkelingen zijn ook een voorbeeld geweest voor de internationale holding en een stap naar offshore sourcing.
1994–2003 Owner/ Senior consultant/Service manager Jeditech
Sector: ICT: informatie- en communicatietechnologie
- Opzet, advies en ontwerpen van Internet product lines (e-commerce)
- Business analyse, product management en project management
- Optimalisatie en automatisatie van business processen en product ontwikkeling
- Opzetten en beheren van PC productie lijnen en logistiek
- Installatie, beheer en optimalisatie van MS Exchange en microsoft Server parken
- Betalingsverkeer, reservatie en camera systemen inwerken in websites (in die tijd zeer innoverend)
- CMS systeem voor restaurants
- Team & resource manager (5 – 50 man)
- E-commerce website’s

Enkele voorbeelden: Ontwikkeling van een online enquête formulier in samenwerking met een afdeling bij Deloitte voor de Europese Commissie. Detachering in complexe projecten als service manager (bv ABP Nederland, Philips, Bacob, Yucom, ....).
1993–1995 Account manager / technical consultant Copam
Sector: ICT: informatie- en communicatietechnologie
Account management large accounts. Opzetten & service verlenen aan een dealer netwerk voor de distributie van onze producten (Ingram Micro, Aver Computers, Acer, Dell, IBM, Bull, Cloetens Distribution,…).
- Helpdesk (technische hotline)
- Oplossen van hardware- and software problemen en constructie advies voor klanten
- Advisering en het testen van de eerste stemcomputers in België (Bull)
- Opzetten van een productielijn voor PC assemblage.
- Aansturen van het technisch team (2 a 3 werknemers)
- Verkopen van hardware (geheugen & CPU) + technische support OEM.
1993 ICT specialist Bacob (Interim Manpower)
Sector: Banken en verzekeringen
Rollout van Windows Pc’s in verscheidene kantoren van Bacob + opleiden en support verlenen aan de kantoorhouders aangaande het nieuwe systeem.
1992 –1993 Interim manager (director) Tam import
Sector: Groot- en kleinhandel
- Deputy manager en marketing verantwoordelijke
- Organisatie van beurzen en presentatie en bouw van de standen
- Administratie, logistieke coördinatie en resources (3 man)
- Large account verantwoordelijke & uitbouw van een dealer netwerk.
1991–1992 Sales manager Kruisberghs Chemicals
Sector: Chemie en petrochemie
Vertegenwoordiger en adviseur in lijmen en dichtings producten naar klein- en groothandel.
- Internationale Import / Export containerverkoop.
- ICT onderhoud en logistiek management.
- Office manager (3 man).
- Coachen en opleiden van andere vertegenwoordigers.
- Uitbouw van een dealer netwerk (kleinhandel, doe het zelf zaken, ...) aangaande lijmproducten.
1991 ICT Specialist Skala (Interim Creyfs)
Sector: Leasing van electro, witgoed & informatica
Leveren, installatie en training van geleased ICT materiaal en uitvoeren van herstellingen over heel België.
- Helpdesk ICT.
- Ook mee instaan voor leveringen en herstellingen van witgoed.
1990–1991 Warehouse manager & sales Anglo Parts
Sector: Groot- en kleinhandel auto onderdelen
Magazijn verantwoordelijke (5 medewerkers). Taakverdeling, controle pick-up, orde en netheid magazijn, logistiek en op peil houden van de voorraad. Adviseur & Consultant IT systeem implementatie en innovatie.
1990 Sales manager Kartro
Sector: Groot- en kleinhandel bureel materiaal
Vertegenwoordiger in bureelmateriaal. Opvolgen en coachen van een sales team (3 personen).
1989–1990 Winkelverantwoordelijke Euro Hifi Video
Sector: Kleinhandel electro & toebehoren
Verkoop en advies verlening aangaande HIFI, Televisie, …. Lokale marketing verantwoordelijk en etalagist. IT adviseur en onderhoud van de lokale ICT infrastructuur.
1986–1988 Onderwijzer ICT Erasmus
Sector: Onderwijs
1986–1989 Computer Marketing Representative Tandy
Sector: ICT: Electro & toebehoren & informatica
Regionale verantwoordelijke voor ICT ondersteuning aan andere vestigingen in Vlaanderen waarbij ik ook interne opleidingen gaf en ook naar klanten toe. Ik stond in voor de prospectie naar bedrijven aangaande informatica materiaal en deed ook de behoefte analyses. In de winkel te Mechelen stond ik in voor de presentatie van de ICT hoek en de helpdesk.


Opleiding interimmanager

Bedrijfsinformatica (ASO - avondonderwijs)
Kleinhandelaar in papier en bureelmateriaal
Handel & administratie (TSO)
Electronica (TSO)
Electriciteit (TSO)
Humaniora (ASO)



ITIL certified
Prince II certified
Incident, problem, change, release, risc management
Service management
Ergonomie & usability (software & web)
Service desk (helpdesk) management
Business Objects
Sharepoint (Moss 2003 & 2007)
Diverse hard- & software opleidingen
Diverse programmeertalen (VB, Java, scripting, .net, Coldfusion, HTML, XML…)
Databases (Sybase, Orcale, MS Sql, MS Access, Active directory,...)
Communicatie technieken
Omgaan met veranderingen & reorganisatie
Marketing & verkoopstrategie / reclame & etalage
Telemarketing & telefoon communicatie
E-Commerce
Sales management
Presentatie technieken & rapportage
HR & resource & outsourcing management
Fire control & work floor security
Vergader technieken & time management
Franse handels communicatie voor gevorderden


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Management
o Team management, HR, Coordination
o ICT management
o Office management
o Budget management
o Sales management
o Service Desk management & Change management (CAB)
o Project Board
o Resource management & Service management
o Role assignment and training


Processes & procedures
o ITIL (ITIL V2.0)
o Service Level Management
o Project Management, Risk management (PRINCE II)
o Ergonomics
o Auditing business process & procedures
o Business -, functional & technical analysis
o Setup, review, reporting SLA’s & OLA‘s
o Setup BID’s
o Controlling & improvement of ICT environments
o Setup documentation
o Setup, training, fine tuning of resources


Vaardigheden
Polyvalent, creatief, assertief, zelfstandig, dynamisch en eerlijk. Ik voel mij het best bij het uitvoeren van meerdere taken en verantwoordelijkheden. Ik ben loyaal naar een bedrijf toe en ben iemand dat werk ziet en dan ook de gepaste actie daarvoor onderneem.

Sociale vaardigheden
Team player, collegiaal, motivator, discreet, communicatief. In groepen word ik er meestal uitgepikt op een natuurlijke manier als leider of adviseur. Meestal ben ik ook de kartrekker die ook ‘als ploeg over de streep gaan’ belangrijker vind. Hoewel ik niet politiek geëngageerd ben is dit ook een van mijn interesse punten.

Organisatorische vaardigheden
Als geboren organisator werk ik graag methodologisch en met procedures zodat de neuzen in een zelfde richting staan en er duidelijkheid bestaat (structuur) en dit met een service minded attitude en realiteitszin. Door mijn brede ervaring kan ik taken en resources (mensen) ook perfect inplannen. Mijn omgeving vindt het vaak vanzelfsprekend dat ik het “organiseren van” op mij neem. Door een goed doorzichtvermogen en “generaals” eigenschap, ben ik iemand die zelfs in chaos orde kan brengen en controle kan houden.

Technische vaardigheden
Hoe complexer, hoe beter ik het begrijp en dit door een logisch denkvermogen maar ook met een hoge technische intelligentie. In mijn vrije tijd ben ik dan ook vaak technisch bezig en aanspreekpunt bij de vrienden. (waterzuivering, doe-het-zelf, modelbouw, bouw materialen electriciteit & electronica,…). Zelf tracht ik zoveel mogelijk ook zelf uit te voeren maar ben eveneens de dirigent in het orkest.

Artistieke vaardigheden
Ik ben geen kunstkenner maar weet dit wel te appreciëren. Voor enkele bedrijven heb ik al logo's en imago’s ontworpen met bijbehorende templates en grafieken. Als website bouwer heb ik wel de nodige vaardigheden om met alle gangbare grafische software overweg te kunnen en webpagina's tot een attractieve compositie te maken. Ook in reclame en marketing weet ik mijn mannetje te staan en heb meermaals ingestaan voor het ontwerpen van de clubbladen.

Commerciële vaardigheden
Sommige beweren dat verkopen voor mij een "tic" is. Buiten de diverse verkoop opleidingen (hard selling, afsluittechnieken, ….) is een commerciële ingesteldheid een belangrijk punt voor mij in elke functie. De combinatie van warenkennis en service zijn samen met mijn overtuigingskracht voor mij een uitdaging om net datgene aan te bieden wat de klant wil. Ik erger me dan ook dood aan verkopers die niet inspelen op verkoopsprikkels of de verkoop niet weten af te sluiten. Deze technieken op de juiste manier toepassen, geeft mij voldoening. Ook het realiseren van bijverkoop is net dat waar ik plezier kan in hebben en uiteraard voor elk bedrijf meerwaarde heeft.


Talenkennis interimmanager

Nederlands Moedertaal
Frans Goed
Engels Goed
Duits Basis


Overig

Ik ben een senior consultant en manager met meer dan 24 jaar brede ervaring in diverse sectoren en functies met een bewezen track record. Mijn recente missies zijn hoofdzakelijk business georiënteerd en gerelateerd aan de analyse van de processen en procedures en het managen van projecten. Ik heb meerdere teams geleid en getraind die actief waren in de bank en publieke sector. Ook ben ik er in geslaagd om ITIL & Prince II te implementeren van begin tot einde en het managen van de service delivery sets gaande van incident, problem, change & release management tot risc & service management.

Meestal denkt men ook bij deze processen en methodes enkel aan IT. Door mijn pragmatische aanpak zijn deze ook in elke functie/sector toepasbaar en dragen enkel bij tot meer productiviteit, rendabiliteit en controle. Door mijn commerciële achtergrond ben ik ook vaak betrokken in product ontwikkeling. Deze eigenschap staat ook garant voor innoverend advies en de eigenschap om verder en breder te kunnen denken buiten mijn eigen competenties. Dit is ook de reden van mijn polyvalent karakter en steeds groeiende kennis.

Voornamelijk heb ik me gespecialiseerd in moeilijke, politiek geladen en complexe omgevingen vaak met een backlog aan werk binnen en buiten ICT omgevingen. Mijn eigen natuur drijft mij tot oplossingen en het stroomlijnen van processen tot een goed geoliede en volwassen organisatie op een “best practices” wijze.
Daarom kan ik elke functie aan door een brede kennis en lange ervaring.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: