Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim HRM-er

Interim HRM-er

Werkervaring interimmanager

Sinds mei 2006 Interim HRM-er
Functie: Als zelfstandig ondernemer vanuit mijn eenmanszaak freelance werkzaam op het gebied van Human Resource Management met als speciale aandachtsgebieden:
HR-advies, loopbaanontwikkeling en mobiliteit, persoonlijke coaching, verzuimmanagement, begeleiding bij reorganisaties en verandertrajecten.

Voor opdrachten zie onderstaand Track Record.

Rabobank IJsseldelta, Zwolle
Senior HR-adviseur

01-06-07 / heden

Interim-functie ter overbrugging van de w&s-procedure i.h.k.v. aantrekken Senior HR-adviseur.
HR adviseur en als ‘partner in business’ betrokken bij beleidsmatige advisering (strategisch advies) en maatwerkadvies én eigen verantwoordelijkheid bij het opstellen van HR beleid en doorvertaling naar HR plannen en -instrumenten;

Rol m.b.t. bankbrede (afdelingsoverstijgende) HR onderwerpen zoals talentontwikkeling, werving en selectie van trainees, Arbo-beleid en de ontwikkeling en aanpassing van lokale HR processen.

Integrale gesprekspartner waarbij een goede vertaalslag wordt gemaakt van businessdoelstellingen naar HR doelstellingen en vice versa.

Bank is recentelijk gefuseerd (1 april jl.) en maakt een grote veranderslag door. Hoofdbestanddeel van de functie bestaat uit Strategische Personeelsplanning. Het begeleiden van directie- en managementteam bij de turn around rondom dit proces staat daarbij centraal. HR3P-scan en mobiliteitsfoto zijn instrumenten waarmee wordt gewerkt. Vertaling vindt vervolgens plaats naar POP, opleiding-, loopbaan- en uitstroomtrajecten.

Daarnaast projectmatige implementatie van WFT, teneinde de bank per 1 oktober te laten voldoen aan vigerende wet- en regelgeving.

Leidinggevend (functioneel) en aan klein team HR Binnendienst (2 medewerkers)
---------------------------------

Rabobank Berkel-IJssel, Zutphen
HR Adviseur*

Periode:
01-12-06 / 31-05-07

Rapporteert aan:
Directeur lokale bank

Doelstelling van de functie:
-Het ondersteunen en (strategisch) adviseren van het management over de inrichting, uitwerking en uitvoering van het HR-beleid en –activiteiten, die afgeleid zijn van de businessplannen van het management.
-Het fungeren als vakinhoudelijk coördinator op één of meer gebieden van het HR-domein.
-het pro-actief onderhouden van een netwerk, teneinde bij te dragen aan integraal HR-beleid

Belangrijkste verantwoordelijkheden en resultaatgebieden:
1. Advies: is adviserend lid van het MT en fungeert als sparringpartner van het MT.
2. Organisatieontwikkeling: sparringpartner van het MT bij organisatieontwikkeling en complexe organisatieveranderingen en initiator op gebied van HR.
3. Managementinformatie: levert tijdige en betrouwbare stuurinformatie over medewerkers. Verantwoordelijk voor een adequaat functionerend personeelbeheer- en informatiesysteem.
4. Projecten: HR-projectmanagement binnen zware en complexe HR-projecten.
5. Relatiebeheer: onderhoudt contacten met MT, OR, managers en medewerkers alsmede met externe professionals en relaties.


Behaalde resultaten:
-Opstellen en implementeren HR-beleid
-Opstellen en implementeren leasebeleid
-Opstellen en implementeren telefoniebeleid
-Opstellen en implementeren Arbo- en verzuimbeleid
-Initiëren en uitvoeren cultuurverandertraject middels MTO
-Talentontwikkeling middels loopbaanontwikkeling en mobiliteit, professionalisering en competentiemanagement
-Strategische personeelsplanning middels HR3P-scan
-Optimalisatie HR Back Office middels implementatie nieuwe HR-procedures
-afronden Performance Management Cyclus (beoordelen en belonen)
-Opstellen functieprofielen op operationeel en leidinggevend niveau

Leidinggevend (functioneel) aan klein team HR Binnendienst (3 medewerkers)

Denk- en werkniveau:
HBO met 10-15 jaar ervaring
WO met 5-10 jaar ervaring
--------------------------------------

Van Heteren & Partners, Zeist
Loopbaanbegeleider

Periode:
01-11-06 / heden

Het bieden van loopbaanbegeleiding, coaching en arbeidsmarktbemiddeling op individuele basis. Vanuit mij expertise als arbeidsmarktbemiddelaar binnen het Rabobank mobiliteitscentrum begeleid ik (veelal boventallige) werkzoekenden weer terug naar de arbeidsmarkt. Anders gezegd: ik help ze bij het vinden van het juiste spoor naar en op de arbeidsmarkt. Veelal vertaalt zich dat in praktische zin in ondersteuning bij bv. het opstellen van een brief en CV, het aanboren van netwerken en het in contact brengen van partijen (matchen), het voorbereiden van sollicitatiegesprekken (juiste attitude); kortom, alles wat te maken heeft met het proces dat volgt op de periode van intensieve loopbaanbegeleiding en het maken van vertaalslag naar het vinden van een andere werkomgeving.
--------------------------------
Rabobank Apeldoorn en omgeving
HR Adviseur

Periode:
29-05-06 / 30-11-06

Integrale HRM-ondersteuning vanwege ziektevervanging.
Het na fusie begeleiden van een omvangrijk verandertraject (Drive) voor de afdeling Bedrijfsmanagement (70 fte).
-------------------------------------

Rabobank Zuid-Salland, Deventer
HR Adviseur

Periode:
22-09-06 / 30-11-06

Interim HRM-ondersteuning vanwege zwangerschapsvervanging
-------------------------------------------

Rabobank Groesbeek-Millingen a/d Rijn
Loopbaanadviseur/coach

Periode:
December 2005

Het uitvoeren van een groepsgewijs coachings- en teambuildingstraject gericht op het verbeteren van de onderlinge samenwerking.

-----------------------------------------------------

10/05–04/06: Rabobank Nederland/Directoraat Personeel
Functie HR-projectleider
Verantwoordelijkheid Binnen het Directoraat Particulieren verantwoordelijk voor een mobiliteitstraject van ruim 50 potentieel boventallige medewerkers. Het project behelst een verhuizing van de afdeling Buitenlands Betalingsverkeer naar Brussel i.v.m. strategische samenwerking met een Belgische partner.

02/04-10/05: Rabobank Nederland/Directoraat Personeel
Functie Mobiliteitsmanager en Coördinator Personeelsbemiddeling bij Rabobank Job Center; hèt loopbaanadvies- en mobiliteitscentrum van de Rabobankgroep.
Verantwoordelijkheid: Het bieden van proactieve hulp bij het oplossen van knelpunten op de interne arbeidsmarkt. Leidinggevend aan drie regionale personeelsbemiddelaars.

04/02-01/04: Rabobank Rijk van Nijmegen
Functie Care manager
Verantwoordelijkheid: Beleidsmatige en operationele ondersteuning en advisering van het Algemeen Bestuur, management en personeel van vijf lokale banken o.h.g.v. preventie, verzuimmanagement, arbeidsongeschiktheid en reïntegratie.

02/00-04/02: Rabobank Rijk van Nijmegen
Functie HR-adviseur
Verantwoordelijkheid: Het op strategisch, tactisch en operationeel niveau ondersteunen en adviseren van het management van vijf lokale banken betreffende het te voeren HR-beleid.

07/97-02/00: Start Uitzendbureau
Functie HR-adviseur eigen personeel, Nederland
Verantwoordelijkheid: Adviesfunctie op zowel tactisch als operationeel HRM-niveau ten aanzien van personeelsplanning, werving & selectie, opleidingsbeleid, loopbaanplanning en -ontwikkeling, beoordeling- en beloningsvraagstukken, juridische en arbeidsvoorwaardelijke kwesties en het vervullen van een actieve en sturende rol bij veranderprocessen.

02/95-07/97: Start Uitzendbureau
Functie Kwaliteitsmanager, Nederland
Verantwoordelijkheid: Het opzetten, implementeren, onderhouden en verbeteren van het ISO 9001 kwaliteitssysteem van Start Hoofdkantoor; het verzorgen van trainingen, presentaties en workshops rondom het thema ‘kwaliteit’; het stimuleren van het management in een aanpak leidend tot integrale kwaliteit / TQM (total quality management).

05/90-02/95: Start Uitzendbureau
Functie Vestigingsmanager, Woerden
Verantwoordelijkheid: Het behalen van commerciële en financiële targets evenals het leidinggeven aan vier medewerkers. Het matchen van vraag en aanbod op de (regionale) arbeidsmarkt middels intake, bemiddeling, relatiebeheer en acquisitie

06/86-05/90: Ministerie van Financiën / Belastingdienst
Functie Adjunct-commies
Verantwoordelijkheid: Fiscale advisering aan belastingplichtigen, evenals het opleggen van aanslagen Inkomstenbelasting.


Belangrijkste relevante trainingen

1990-1994 Communicatie-, commerciële en managementtrainingen, VTC en ISA, Nieuwegein.
1995 Auditortraining ISO 9001 kwaliteitssysteem, Berenschot Utrecht
1996 Kwaliteitsmanagement, HES Rotterdam
1997 Werving & selectie; criterium gericht interviewen, Van de Broek en Partners, Breda
1998 Mediation voor professionals, Bouwhuis Training & Advies, Castricum. Modules: onderhandelen, conflicthantering en conflictbemiddeling.


Bestuurlijke Functies

2000 – 2004 Protestantse kerk (PKN) Wijchen
Ouderling, kerkrentmeester


Eigenschappen

Analytisch, initiërend, praktisch, empatisch, flexibel, inspirerend, resultaatgericht, integer, humor, communicatief vaardig.


Track Record

1. Rabobank Berkel-IJssel, Zutphen
HR Adviseur

Periode:
01-12-‘06 ~ heden

Rapporteert aan:
Directeur lokale bank

Doelstelling van de functie:
Het ondersteunen en adviseren van het management over de inrichting, uitwerking en uitvoering van het HR-beleid en –activiteiten, die afgeleid zijn van de businessplannen van het management.

Belangrijkste verantwoordelijkheden en resultaatgebieden:
1. Advies
2. Organisatie-ontwikkeling
3. Managementinformatie
4. Projecten
5. Relatiebeheer

Denk- en werkniveau:
HBO met 5-10 jaar ervaring
WO met 3-5 jaar ervaring

2. Rabobank Apeldoorn en omgeving
HR Adviseur

Periode:
29-05-‘06 ~ 30-11-‘06

Interim HRM-ondersteuning vanwege ziektevervanging
Begeleiden van een omvangrijk verandertraject (Drive) na fusie.

3. Rabobank Zuid-Salland, Deventer
HR Adviseur

Periode:
22-09-‘06 ~ 30-11-‘06

Interim HRM-ondersteuning vanwege zwangerschapsvervanging

4. Rabobank Groesbeek-Millingen a/d Rijn
HR Adviseur

Periode:
December 2005

Het uitvoeren van een groepsgewijs coachings- en teambuildingstraject gericht op het verbeteren van de onderlinge samenwerking.


Opleiding interimmanager

Opleidingen

1977-1982: Havo, Christelijk Lyceum, Gouda
1982-1984: VWO, Christelijke Scholengemeenschap
De Driestar, Gouda
1989-1993: HBO Personeel & Organisatie, Haagse Hogeschool
Afstudeeropdracht: outplacement in Nederland.
1996: Post-HBO Personeelsmanagement, Katholieke Leergangen, Tilburg
Modules: organisatiekunde, financieel management, methoden entechnieken van onderzoek, strategische doelbepaling, management van veranderingen, presentatie van beleid.
2002: Post-HBO Casemanagement, Mercer Schnitker en Voortman, Velp
Inhoud: Wetgeving, Verzuimregie en Schadelastbeheersing
Modules: Sociale zekerheid, Subsidies & vangnetregelgeving, Financiële aspecten en verzekeringen, Verzuimbeleid en –protocol, speelveld casemanager & reïntegratiemarkt en verzuimcultuur, Arbodienstverlening, Samenwerking UWV, Interne en externe communicatie, Casuïstiek.
2005 – heden: Opleiding Transpersoonlijke Psychotherapie, Boswijk Instituut voor Psychotherapie en Opleiding (3,5 jaar durende opleiding).


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Eigenschappen

Analytisch, initiërend, praktisch, empatisch, flexibel, inspirerend, resultaatgericht, integer, humor, communicatief vaardig.

zie verder in kolom 'overig'

Talenkennis interimmanager

nederlands, engels, duits

Overig

Algemeen / Ondersteuning

Vanuit een ruime ervaring in vast dienstverband in verschillende HR-functies is mijn bureau ontstaan in het voorjaar van 2006 en richt het zich op (interim) ondersteuning bij vraagstukken binnen het brede speelveld van het HR-vakgebied.

Als HR-professional en business partner, met een duidelijke visie op HRM, is het mijn uitdaging om organisaties te adviseren over de meest optimale afstemming tussen de strategische organisatiedoelstellingen en het personeelsbeleid.

Met een brede achtergrond in zowel het bank- en verzekeringswezen als de uitzendbranche richt ik mij op opdrachtgevers binnen voornamelijk de private sector, alhoewel de publieke sector geen onbekend terrein is.

Mijn dienstverlening bestaat uit het leveren van aanvullende (interim) HR-capaciteit bij ziekte, zwangerschapsverlof, onderbezetting en projectmatige activiteiten die bovenop het reguliere takenpakket optreden/ontstaan (invoering nieuw beloningsbeleid, POP, PM, fusie, personele krimp etc.).


Dienstverlening

Vanuit bovengenoemde hoedanigheid richt ik mij op HR-ondersteuning binnen de volgende aandachtsgebieden:

• coachings-, mobiliteits- en herplaatsingsvraagstukken
• outplacement
• loopbaanontwikkeling
• persoonlijke coaching
• mediation / conflictbemiddeling
• verzuimmanagement (preventie, verzuim en reïntegratie)
• performance management
• management development
• personeelsplanning
• projectmanagement
• verandermanagement (o.a. fusiebegeleiding, reorganisatie en organisatie ontwikkeling)
• juridisch advies bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst


Achtergrond/profiel

• Post-HBO denk- en werkniveau
• Ruim 15 jaar ervaring binnen het HR-vakgebied
• Ervaring met projectmanagement
• Management-/ leidinggevende ervaring
• Bedrijfskundig inzicht
• Stevige persoonlijkheid
• Communicatief vaardig
• Uitstekende adviesvaardigheden
• Resultaatgericht
• Bruggenbouwer
• Hands-on mentaliteit
• Flexibel
• Thuis in hectische en veeleisende omgeving
• Netwerker

Tarieven

Afhankelijk van de duur, de inhoud en de zwaarte van de opdracht geldt een gedifferentieerde tariefstelling.




 beschikbaar?

Interim managers zoeken: