Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager Marketing, CRM, MarketingCommunicatie, Campa

Interim Manager Marketing, CRM, MarketingCommunicatie, Campa

Werkervaring interimmanager

Alex is een interim manager die brede kennis en ervaring heeft opgedaan op het gebied van direct en channel marketing, operational en change management, distributie en franchise management en (in)direct sales. De voornaamste ervaring is opgedaan binnen de telecom, ICT en financiële dienstverlening.

Jul 2007 – heden Organisatie adviseur a.i.
DIN Direct, Nieuw Vennep
DIN Direct is onderdeel van de Dutch Insurance Network NV, een inkoop organisatie verbonden aan meer dan 800 assurantie tussenpersonen en actief in de verzekeringsmarkt. Din Direct ontwikkelt een innovatieve internetomgeving, waarbij de assurantie adviseur zijn klantportefeuille kan beheren en segmenteren. Din Direct organiseert vervolgens alle up & cross sell directmarketing activiteiten en online transactie afwikkeling uit naam van de tussenpersoon
- organisatie advies aan de directie op marketing, ict, operationeel en strategisch gebied ten behoeve van de optimalisering en operationalisering van business case tot online interactief direct marketing en crm platform.

Maa 2007 – nov 2007 Manager Marketing Communicatie a.i.
Amsterdam Airport Schiphol BV, Schiphol
De business unit Consumers draagt bij aan de non-aviation inkomsten door de ontwikkeling, marketing en exploitatie van de op consumenten gerichte commerciële activiteiten. Binnen de afdeling Consumer Marketing/Marketing Communicatie verantwoordelijk als interim leidinggevende voor:
- de commerciële Marketing Communicatie activiteiten, Mediaplanning, Marketing PR, interne communicatie, events en commerciële content op schiphol.nl
- Uitwerken en beheren van de merkpositionering en communicatiestrategie van de commerciële proposities (o.a. See Buy Fly, Schiphol Plaza en Schiphol Parking)
- Verhogen van de efficiëntie, effectiviteit en samenwerking binnen het team
- Gerealiseerde trajecten:
• Verantwoordelijk voor 1e integrale See Buy Fly marketing communicatie campagne (TV, Radio, Billboards, Advertenties, instore-communicatie, etc.)
• Voorbereiding voor de thematische campagne ten behoeve van positionering van het merk Amsterdam Airport Schiphol in de consumentenmarkt
• Marketing communicatie strategie 2008
• Verantwoordelijk voor ontwikkeling en implementatie van nieuwe productconcepten; multimediaal platform Schiphol Communicatie Portal
• Organisatie aanpassing van total marketing communicatie fulfilment afdeling naar een strategische marketing communicatie afdeling.
- Leiding geven aan 6 marketing communicatie professionals


Okt 2006 – Feb 2007 Manager Campagne Management a.i.
ABN-AMRO NV, Amsterdam
Binnen de afdeling Multi Channel Communicatie Advies & Organisatie verantwoordelijk als interim leidinggevende voor de organisatie van alle landelijke direct marketing campagnes van ABN-AMRO Nederland.
- Verhogen van de efficiëntie, effectiviteit en samenwerking binnen een onderbezette afdeling (gewenst 15 fte’s, momenteel 11 fte’s)
- Proces- en planning optimalisatie met diverse consumenten en zakelijke marketing afdelingen, callcenter, bankshops en diverse operationele afdelingen.
- Persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers
- Prioriteren van de gewenste administratieve en commerciële campagnes door interne consumenten- en zakelijke marketingafdelingen.
- Adviesrol inzake de operationele invulling van de consumenten marketing afdeling reorganisatie.
- Begeleiden van de medewerkers naar een nieuwe functie in de reorganisatie
- Selectie van diverse externe medewerkers

Jun 2006 – Okt 2006 Manager Analyse & Selectie a.i.
ABN-AMRO NV, Amsterdam
Binnen de afdelingen Multi Channel Communicatie Analyse & Selectie verantwoordelijk als interim leidinggevende voor alle 1-op-1 klantcommunicatie analyses, klantselecties en klantcontact strategie binnen ABN-AMRO.
- herstructurering van de afdeling door functionele optimalisatie van taken, verantwoordelijkheden, processen en systemen en cultuurverandering van de 15 fte’s
- herstructurering van de medewerkers
- inrichten van 1 aanvraagloket
- analyse inzake de keuze voor een nieuwe campagne management applicatie
- Afdelingsplan 2006
- Selectie van diverse externe medewerkers

Jul 2004 – Jun 2006 Manager Trade Marketing Business
T-Mobile Netherlands BV, Den Haag,
Verantwoordelijk voor de commerciële introductie & marketing activiteiten van alle zakelijke producten, prijsplannen, commissies, lumpsums en services in alle zakelijke verkoopkanalen en acquisitie databasemanagement activiteiten van T-Mobile Nederland.
- Verantwoordelijk voor de project management van diverse verkoop simulerende acquisitie en retentie marketing programma’s voor directe/ indirecte zakelijke verkoopkanalen
- Definiëren en projectcoördinatie van het commerciële beleid mbt zakelijke marketing acties (promotionele acties, advertenties, instore materiaal, folders, etc)
- Afstemming van processen, taken en verantwoordelijkheden na de reorganisatie.
- Significant vergroten van het zakelijke marktaandeel van T-Mobile door introductie van een business partner programma
- Ontwikkeling en implementatie van een campagne evaluatie systeem
- Budgetverantwoordelijk voor €11 miljoen ten behoeve van co-advertising & direct marketing activiteiten
- Aansturing van diverse partners en leveranciers
- Leidinggevende van 5 fte’s

Jul 2003 – Jun 2004 Direct Marketing Manager Benelux
Dell™ BV, Amsterdam,
Verantwoordelijk voor alle direct marketing activiteiten binnen de Benelux en participerend in verschillende Europese DM projectgroepen met als doel de Europese marcom processen en -communicatie te optimaliseren. De voornaamste werkzaamheden waren procesmanagement, budget- en marketing activiteitenplanning. Nauw samengewerkt met Product managers, (Tele)Sales en Europese (online) Marketing teams.
- Definiëren van het marketing en communicatie beleid voor de thuis en MKB markt.
- Managen van diverse leveranciers (reclamebureaus, printhuizen, postbedrijven, fax mailing bedrijven, etc)
- Managen van dagelijkse telefonische lead rapportages ten behoeve van het genereren van afgesproken sales leads
- Genereren van het dagelijkse ambitieus vastgestelde telefonische leadvolume voor 150 Telesales verkopers in het Dell Benelux callcenter
- Verantwoordelijk voor een marketingbudget van €12 miljoen
- Leidinggevende van Benelux catalogus manager

Feb 2002 – Jun 2003 Catalogus manager Benelux
Adpeople, Denmark, gedetacheerd bij Dell Computer BV, Amsterdam
Verantwoordelijk voor het herstructureren en project management van de Dell Direct marketing processen in relatie tot de productie en circulatie van de bedrijfskritische 8 en 24 pagina consumenten en zakelijke catalogi binnen de Benelux.
- Verantwoordelijk voor de aansturing van een Deens reclamebureau betreffende de productie en marktpositionering van diverse consumenten en zakelijke catalogi binnen de Benelux.
- Verantwoordelijk voor de project management van de complexe maandelijkse productie, printing en circulatie van 9 verschillende catalogi via direct mailings en inserts bij diverse media
- Maandelijkse circulatie: circa 2,5 miljoen catalogi
- Tot juli 2002 leidinggevende van 1 junior catalogus manager

Apr 2002 – Jul 2003 Emea Catalogus manager
Dell Computer BV, Amsterdam
Verantwoordelijk voor het herstructureren van diverse lokale catalogus productie processen, lay-out, grid, retail mechanics binnen 15 landen naar een gecentraliseerde Europese strategie en uniforme manier van werken.
- Verantwoordelijk voor de coördinatie van de Europese herstructurering van een gecentraliseerd direct marketing proces via virtuele teams
- Medeverantwoordelijk voor de Europese catalogus marketing strategie binnen de steering committee van 4 personen, gesponsord door de Europese Marketing Directeur consumenten en mkb markt. Maandelijkse Europese catalogus circulatie: circa 13 miljoen catalogi.



Nov 2001 – Feb 2002 Marketing Project manager consumenten
Dell Computer Benelux BV, Amsterdam
Verantwoordelijk voor een haalbaarheidsonderzoek naar technische en financiële key performance indicators van grootschalige online/ offline consumenten marketingactiviteiten voor Dell binnen de Benelux in samenwerking met potentiële business partners (Wehkamp, Ahold)
- Inzichtelijk maken van noodzakelijke tijdelijke organisatorische veranderingen veroorzaakt door grootschalige consumenten marketingacties, met behoud van winstgevendheid.

Apr – Aug 2001 Een inter-continentale reis van 6 maanden (februari tot augustus) door Azië en Afrika, gebaseerd op sabbatical leave afspraken.

Jul 1999– Sep 2001 Marketing & Sales manager
Magnashop International BV,Den Haag
Verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van internet winkels
- Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en managen van de (in)direct verkoop en marketing kanalen via online partners, IT-distributeuren en postorder bedrijven. Voornamelijk in Nederland, UK, Duitsland en China. Voorbeelden in Nederland zijn Freehosting, Vobis, Dynabyte, 06-Software, IngramMicro, buy-it-direct.nl
- Opzetten en onderhouden van strategische samenwerkingsverbanden (Microsoft, Compaq, Accountview)
- Ontwikkeling van Application Service Providing OEM concepten met Microsoft en Wegener
- Verantwoordelijk voor de marketing activiteiten (point-of-sale materiaal, advertenties, pricing, etc.)
- Opstellen, onderhouden en afsluiten van distributie contracten en algemene leveringsvoorwaarden
- Ondersteunen van de ontwikkeling van de organisatie van 3 naar 35 fte’s in 2 jaar
- Leidinggevende van 6 fte’s

Feb 1998-Jul 1999 Business Development manager InternetPlaza’s
KPN Telecom BV, Barendrecht
Medeverantwoordelijk voor het opzetten van een landelijke internet franchise formule, genaamd InternetPlaza-formule, van het opstellen van een business plan tot volledige operatie in samenwerking met 2 externe business partners\ investeerders. Vervolgens mede-verantwoordelijk voor de definitie van de commerciële strategie.
Verantwoordelijk voor:
- verkoop van de KPN portfolio via dit externe internet distributie Franchise bedrijf
- Lokale en landelijke ondersteuning van de KPN organisatie aan dit initiatief
- Positionering van de InternetPlaza formule in de lokale gemeenschap (Kamers van Koophandel, banken, werkgevers- en ondernemersverenigingen, etc)

Aug 1996 - Feb 1998 Regionale Marketing Manager
KPN Telecom BV, Dordrecht
- Coördineren van de operationele consumenten en business marketing activiteiten binnen de verschillende markt segmenten van de Telecom regio Zuid-Holland-Zuid.
- Ondersteunen van het Telecom regiomanagement om de jaar targets te overschrijden
- Opstellen van het Tcr ZHZ MKB Business plan 1997.
- coaching van de SME-sales representatives
- Formeren van een samenwerkingsverband tussen de Kamer van Koophandel Dordrecht, IMK Dordrecht en de lokale Rabobanken betreffende een regionale startersmarkt.
- Actief in diverse ondernemers- en werkgeversverenigingen.

Apr 1996 – Jul 1996 Junior Account manager
TULIP Computers NV , 's-Hertogenbosch
- Verkoop van personal computers aan Large Accounts






















Opleiding interimmanager

Haarlem Business School, Haarlem
Studie: Commerciële Economie

Escuela Mediterraneo, Málaga, Spanje
Een intensieve Spaanse cursus gevolgd

l\\\'Ecole Supérieure de Commerce Le Havre/ Caen, Le Havre, Frankrijk.
Een semester in het 1e en 2e jaar gestudeerd

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Door zijn brede ervaring verkrijgt Alex snel overzicht in complexe organisaties en is hij snel up & running op zowel strategisch, tactisch en/of operationeel niveau.
Typerende kenmerken van Alex zijn: een helikopterview met oog voor detail, een sterk analytisch denkvermogen, oplossing-, klant- en resultaatgericht, daadkracht en betrokkenheid.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Frans en Spaans

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: