Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing Manager, Direktielid, Manager Alliances

Marketing Manager, Direktielid, Manager Alliances

Werkervaring interimmanager

30-6-03 /1-7-04
Avaya Nederland BV, interim Marketing Manager Benelux voor EMEA marketing. Wereldmerk/Amerikaanse leverancier van communicatie technologie, onder andere converged networks & IP Telefonie, call en contact center oplossingen en global services. Belast met het ontwikkelen en uitvoeren van channel en direct sales marketing programma’s. Focus op installed base en new business. Verander proces van verkoop en marketing op basis van technologie naar business georiënteerde benadering, zowel op lokaal als op EMEA niveau.

1-7-02 / 30-06-03
Adviesprojecten inzake go to market van software compressie tool, marketing outsource service en product t.b.v. energie besparing. Vergroting klantwaarde en partnerwaarde total hygiene care.

1-1-01 / 30-6-02
Firepond Europe, Amerikaanse leverancier van customer interaction software voor call- contact centers en sales configuration software voor Fortune top 1000 organisaties. Marketing Manager Central Europe & Benelux i.c.m. industry marketing telco. Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een marketingplan, daarbinnen zijn primaire aandachtsgebieden 1) het ontwikkelen en uitvoeren van lead generatie inclusief gebruik van CRM en telemarketing en 2) markt ontwikkeling door product marketing van nieuwe product op een nieuwe markt inclusief analyse & planning van partner model, het ontwikkelen en vormgeven van een partner sales & marketing pack voor geheel Europa. Secundaire gebieden zijn marketing intelligence, het ontwikkelen van een klant relatieprogramma, co-marketing met partners, PR.

1-10-99 / 31-12-00
Hudson Williams Europe, Amerikaans, ICT consultancy diensten voor infrastructuren. Management op basis van Datawarehouse en Business Intelligence voor enterprises.
Manager Marketing & Business Development, verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van het verkoop & marketingplan, daarbinnen zijn primaire aandachtsgebieden 1) branding en positionering van het diensten aanbod en 2) verbreding van het diensten aanbod. Secundaire gebieden zijn lead generatie, marketing intelligence, het ontwikkelen en uitvoeren van een klant tevredenheidsprogramma.

1-12-94 / 30-9-99
SAS Nederland, Amerikaanse software leverancier van Business Intelligence,Datawarehouse en Data Mining tools en applicaties voor enterprises.
Marketing Manager en MT lid, verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een marketing plan, daarbinnen zijn primaire aandachtsgebieden 1) van product naar marktgerichtheid door op- en uitbouw van de marketing functie, 2) vergroten van naamsbekendheid, inclusief PR, 3) vergroting klantwaarde en loyaliteit, ontwikkelen en uitvoeren van klant tevredenheid programma’s. Secundaire gebieden zijn marketing intelligence, opzetten en uitvoeren lead generatie inclusief telemarketing en CRM, organisatie gebruikers dagen, ontwikkelen en uitvoeren relatie programma’s, product marketing en product launch, marketing communicatie, co-marketing partners.

01-1-83 / 1-1-92
ORMAS, Nokia Data/ICL, Sterling Software Benelux; applicatie software, storage software, communication software, netwerken en unix systemen voor enterprises. Senoir Account Manager, met als belangrijkste taken verkoop en relatiebeheer.
Sara Lee, consumer research.



Opleiding interimmanager

MBA Sheffield University (graduated 1999),
Marketing NIMA C (diploma 1987),
HEAO CE (diploma 1980).

Trainingen/cursussen:
Management Development, Marketing LED, Solution Selling, TAS, Time Management, presentatietechnieken en media/pers training.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kernkwaliteiten:
Ontwikkelen van klantwaarde, klantloyaliteit, klanttevredenheid en klant contact-communicatie strategie. Op basis van change, groei- en business development scenario’s het ontwikkelen en uitvoeren van marketing activiteiten, specifiek lead generatie nieuwe producten. Voor zowel direct touch als indirect verkoop- en servicekanaal. Nederland en/of in de Benelux, Europa, B2B.

Kenmerk:
Vaststellen van doelen, objectieven en performance indicatoren zonder ingewikkelde marketing en/of businessplannen. Vervolgens een focus op de uitvoering met oog voor ex- en interne communicatie. Geïntegreerd en in lijn met missie, doel en objectieven van bedrijf, afdelingen, partners etc.

Primaire focus:
Resultaat gedreven door het creëren van betrokkenheid, committent en vertrouwen tussen de betrokken bedrijfsonderdelen en externe partijen bij het formuleren van marketing doelen en objectieven. Vervolgens het ontwikkelen en uitvoeren van meetbare en geïntegreerde marketing activiteiten. Rendement belangrijk!

Werkwijze:
Pragmatische outside in en inside out benadering ten behoeve van analyse, planning en uitvoering. Breed georiënteerde en pro- actieve doener, die in grote lijnen denkt zonder de details te vergeten. Adaptief en creatief van geest en kan daardoor uitstekend met veranderingen omgaan en deze ook inzetten. Vasthoudend en sterk gecommitteerd, enthousiasmeert door van hoog tot laag met mensen te communiceren. Sleutelwoorden hierbij zijn teamplayer, betrokkenheid, openheid en directheid.






Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits uitstekend in woord, geschrift en lezen.

Overig

Beschikt over relatienetwerk op het gebied van marketing services bedrijven en PR.
Lid van Marketing Executive Center.
Bekend met concepten en begrippen als CPM, CRM, KPI, CPM, BSC, ABC, guerrilla marketing, 1:1 marketing, cyber marketing, loyalty marketing, value stream en value network.
Publicatie in Digitaal Leiderschap en IT Commercie.
Gewend om presentaties te geven.

In vrije tijd maatschappelijk betrokken bij regionale wielervereniging en te stichten wielercentrum, actief fietser, trouwe supporter van hockey dochter en wielren zoon, COBRA liefhebber. Militaire dienstplicht als wachtmeester vervult.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: