Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project /Logistiek/Transport /Manager

Project /Logistiek/Transport /Manager

Werkervaring interimmanager

INTERGAMMA LEUSDEN januari 2011-september 2011
Interim Supply Chain Manager in verband met grootschalige innovaties van de totale Supply Chain.

SAG / GAZO AMSTERDAM juni 2010-november 2010

In het kader van zorginnovatieprojecten onderzoek gedaan naar patiëntenlogistiek, organisatiestructuur, e-health en systemen in de eerstelijnsgezondheidszorg.
Dit project bevindt zich in de eindfase.

ROC RIJN IJSSEL ARNHEM juli 2010-november 2010

In het kader van introductie van lokale serviceteams met het MT van het ISB opzetten van een Producten en Diensten Catalogus en vorm geven aan daaraan verbonden communicatie en en technische infrastructuur.
Dit project bevindt zich in de eindfase.

TDG WIJCHEN / TIEL April 2010 - Juli 2010

TDG is in Nederland een middelgrote logistieke dienstverlener. Eén van haar grotere sites is
gevestigd te Tiel en omvat een Warehousing, Cross Docking en fijnmazige Transport en Distributie operatie.In de eerste helft van 2010 was een nieuw WMS (MLS) en nieuw ontworpen proces geïmplementeerd.

Opdracht/project:
Programmamanager voor de upgrading van de operatie wat betreft organisatie, procesbeheersing, systemen, processen en efficiëntie en projectmanager voor de after-live periode. Tevens opgetreden als contactpersoon voor klanten in die periode. In dat kader de functie van site-manager enige tijd waargenomen en een verbeterprogramma opgezet voor de komende jaren:

-Herontwerp van de logistieke grondvorm en planning
-Herontwerp van gebouwen en equipement
-Upgrading en herontwerp van organisatie en processen
-Herontwerp van systemen en aansturing
-Herontwerp van het besturingssysteem op kwalitatieve en efficiëntie aspecten

INTERGAMMA HOLDING (LEUSDEN / ANTWERPEN) Aug 08- April 10

Intergamma is de holding die de franchiseformules Gamma en Karwei exploiteert in de Benelux.
Het hoofdkantoor met ruim 400 medewerkers, dat 350 bouwmarkten aanstuurt, is gevestigd te Leusden en daar is ook de logistieke staf ondergebracht. Het logistieke proces wordt ondersteund door een logistiek - en groepage centrum van circa 40.000 m2 te Tiel dat is uitbesteed in een 3PL-overeenkomst met een logistiek dienstverlener.

Intergamma is een grote complexe organisatie met vele stakeholders die alle hun invloed hebben op
de centrale organisatie, zoals franchisenemers, bouwmarkten, formulemanagement, commercieel en operationeel management en diverse overige stafafdelingen. Organisatorische en overige
veranderingen moeten de steun hebben van de belangrijkste stakeholders per formule en land.

Actief als interim hoofd logistieke staf vanaf augustus 2008 tot en met februari 2009 met de volgende taken:
-Waarneming van de functie
-Ontwikkeling en uitvoering van een verbeterprogramma door de hele keten (sourcing t/m winkelvoorraden)
-Opstart en uitrol van de nieuwe logistieke strategie inclusief een nieuw organisatiemodel en een nieuw beleid vanuit het perspectief van de regie over de gehele keten.

Op verzoek van opdrachtgever inzet verlengd na vervangingsperiode met de volgende taken:
-Verdere ondersteuning en advisering van de organisatie bij de implementatie van de nieuwe strategie
-Advisering van directeur operations en coaching van het MT Supply Chain Management
-Specifieke coaching van 2 MT-leden in hun nieuwe rol
-Onderzoek naar integratie logistieke activiteiten vanuit andere afdelingen, opstelling adviezen en coaching van het veranderproces..

Nieuwe Periode oktober 2009 - april 2010
Opdracht/project:
Programmamanager voor de implementatie van de supply chain strategie en project manager
voor implementatie van de RACI methode voor procesmodel, matrix van verantwoordelijkheden
en taken en functiebeschrijvingen:
-Ontwikkeling van de ICT-blauwdruk voor de komende 5 jaar met daarin begrepen een
upgrading van het WMS, implementatie van een nieuw groothandelspakket en een overkoepelende MRP en Management Informatie – schil.
-Ontwikkeling van het Procesmodel voor de nieuwe afdeling Supply Chain Management;
identificatie van taken en verantwoordelijkheden volgens de RACI - methode, discussie en vaststelling daarvan. Opstellen van functiebeschrijvingen conform deze methodiek als input
voor functiewaardering.
-Event management van de logistiek met betrekking tot het (hoog) zomerseizoen, inclusief
afstemming en management van formulemanagement, dienstverleners en leveranciers.
-Implementatie van een aantal vernieuwende concepten in de logistieke keten.
-Optimalisatie van logistieke en ICT processen in relatie tot het recentelijk geïmplementeerde
WMS


PROJECT GASTENVERBLIJF “HUIS TEN WOLDE” (STEENWIJK) 2007-2009

“Huis ten Wolde” wordt een gastenverblijf in een natuurgebied bij Steenwijk. Dit gastenverblijf
wordt ontwikkeld door de stichting Jomtof. Het betreft een logiesfaciliteit en restaurant met een capaciteit van circa 130 gasten en diverse voorzieningen op het gebied van wellness en recreatie.
Projectleider voor de realisatie van dit Gastenhuis in al zijn aspecten, zoals fondswerving, communicatie, financiering, bouw, teamvorming, inrichting exploitatieplan, etc. Het plan behelst een investering van ruim 7 miljoen en de personeelsbezetting wordt ongeveer 30 FTE.

Voor de financiering van het project is een aanzienlijke subsidie verkregen vanuit het Europees Sociaal Fonds; daarnaast zijn bijdragen verkregen van diverse particuliere fondsen en een groep particuliere donateurs. Voor het overige is een financiering verkregen via een hypothecaire lening.

Opgetreden als Projectleider intern en extern met de volgende specifieke aandachtsvelden:
-Leidinggeven aan en coördinatie binnen de projectteams
-Management – overleg met aannemers en overige betrokkenen
-Contact en communicatie met gemeentelijke en provinciale overheid
-Coördinatie beroepsprocedures tot en met de Raad van State
-Fondsenwerving voor grote giften van fondsen, donateurs en bedrijven
-Aansturing van diverse projectgroepen, zoals bouw, fondswerving, exploitatie, etc.
-Rapportage aan besturen van de stichtingen en diverse overheden
-Externe communicatie lokaal en regionaal
-Opleiding en coaching van de toekomstige activiteitenleider en overige medewerkers

ALLIED TELESIS EN RAPID LOGISTICS (SCHIPHOL) jan-mrt 2008

Rapid is een nieuwe speler in logistieke dienstverlening en ATI een internationale producent van computerrandapparatuur (routers, switchboxes, etc). Het proces betreft de import vanuit het Verre Oosten en opslag en distributie t.b.v. EMEA.
Implementatie nieuwe logistieke operatie (opstart logistieke outsourcing) vanuit greenfield inclusief selectie pand, personeel, procesontwerp, selectie en implementatie WMS, stellingen en equipement. Selectie en coördinatie leveranciers en de inkoop van hulpmiddelen en equipement. Projectaanpak conform Prince2 en met behulp van MS Projects. Opzet verhuisplan en implementatie proces.
Belangrijkste resultaten:
-Implementatie volledig nieuwe operatie in ruim 2 maanden
-Implementatie nieuw WMS inclusief RF binnen 6 weken
-Showcase nieuwe speler in logistieke dienstverlening

FABORY GROUP – TILBURG 2006-2007

Projectklant WMS en Projectmanager Equipment. Implementatie van SAP LES in het Outbound proces ter vervanging van bestaand maatwerk en implementatie van nieuw gemechaniseerd order packing en palletizeer proces. De Fabory group is een internationaal handelsbedrijf in bevestigingsmaterialen en gereedschappen met 1.600 medewerkers en vestigingen in West-, Zuid- en Midden-Europa, Noord Amerika en Azië. Het Central Warehouse is het belangrijkste voorraadpunt en draaischijf in de supply chain.
Belangrijkste resultaten:
-Capaciteit vergroot met 30%
-Efficiency + 10%
-Risico a.g.v. veroudering en single point of knowledge geëlimineerd

FABORY GROUP - TILBURG 2005-2006

Implementatie van een nieuw WMS in het inbound proces ter vervanging van bestaand maatwerk en implementatie van nieuw gemechaniseerd en geautomatiseerd ontvangst en inname proces
Belangrijkste resultaten:
- Risico’s veroudering hard- en software geëlimineerd
- Efficiency inname proces goederen vanaf BOPAC China verbeterd met factor 6.

FABORY GROUP - TILBURG 2003-2007

Logistics Manager Central Warehouse - operatie; eindverantwoordelijk transport en warehousing; voorzitter MT. Throughput van 20 miljoen kg per jaar. Leidinggevend aan direct 7 FTE, indirect 225 FTE. Rapporterend aan COO; maandelijkse reviews met COO, CEO en CFO.
Belangrijkste resultaten:
-MT ontwikkeld tot volwassen team
-Implementatie direct shipments vanaf CWT naar alle klanten in W-Europa
-Flexibilisering
-Productiviteitsverbetering met 10%
-Kostenreductie flexwerkers met ca. 15%

STICHTING BULAH 1999-2003

Belangrijkste resultaten:
-Professionalisering bedrijfsvoering en administratie
-Verwerving keurmerk en ontwikkeling marketing en fondsenwervingplan

TNT LOGISTICS - MAARSSEN 1993-1998

Site Manager Maarssen, P&L verantwoordelijk. Omvang operatie 25.000 m2; 7 FTE direct, 340 FTE indirect. Klanten: Columbia Tristar, Sony, Umbro, Nike, ING-groep, Loyalty Management, KPN, Postkantoren, etc. TNT Logistics (tegenwoordig CEVA) is een belangrijke wereldwijde speler in logistieke dienstverlening.
Belangrijkste resultaten:
-Vestigingsresultaat boven target
-Implementatie 10 nieuwe klanten
-Implementatie Activity Based Costing
-ISO 9001
-Productiviteitsverbetering ca. 35%
-Introductie Account Management
-Innovaties: Barcodescanning en radio frequency

PTT POST LOGISTIEK - ZALTBOMMEL 1992-1993

Site manager Leerdam (voormalig LVC), P&L verantwoordelijk. Recentelijk overgenomen familiebedrijf omgevormd tot professionele logistieke site.
Belangrijkste resultaten:
-Inbreng bij ontwikkeling corporate strategy voor Logistics
-Introductie en uitbouw KPI’s
-Eerste winstgevende operatie van toenmalig PTT Post Logistiek
-Implementatie kosten en baten rapportage per klant
-Transformatie van familiebedrijf naar logistiek professional

METRA TRANSPORT, OPSLAG ISTRIBUTIE - NIEUWEGEIN 1998-1991

Transportmanager, MT-lid en P&L verantwoordelijk voor de transportsector. Dagelijks ca. 150 eenheden op de weg met daarnaast een netwerk van subcontractors voor fijnmazige distributie en een europees netwerk met transportpartners. Klanten waren Grafische Industrie, Uitgeverijen, Aldipress en Media Expresse, Touroperators, Renault, Facit, etc.
Belangrijkste resultaten:
-Bruto marge sector transport ruim boven branchegemiddelde
-Distributienetwerk in Nederland uitgebouwd tot 16 regio’s en dito subcontractors
-Ontwikkeling modelcontract
-Partnership met Engelse transportonderneming
-Ontwikkeling zeevracht- en luchtvrachtexpeditie
-Leeglooprapportage t.b.v. acquisitie
-Satelliet communicatie en navigatie in het wagenpark
-Verantwoording transport in acquisitieteams

METRA TRANSPORT OPSLAG DISTRIBUTIE - NIEUWEGEIN 1998-1991

Projectmanager Transport Management Systeem.
Belangrijkste resultaten:
-Onderzoek naar beschikbare standaardoplossingen
-Inventarisatie informatiestroom
-Ontwikkeling en implementatie rapportagemodellen
-Inventarisatie en rapportage automatiseringsbehoefte

METRA TRANSPORT OPSLAG DISTRIBUTIE - NIEUWEGEIN 1978-1983

Diverse operationele functies vanaf Teamleider tot en met Order Desk Manager en Account Manager.

Opleiding interimmanager

Opleiding
Marketing Sponsoring and Fundraising 1998-1999
Management Development Programme High Potentials 1988-1989
Stockmanagement 1981
Beroepsgoederenvervoer Binnenland en Buitenland 1989-1990
Pedagogische Academie 1975-1978

Trainingen - cursussen
Project Management 2007
Douane-regelingen 1988
Microsoft office applications; Excel, Acces 1992-2006

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaren (interim/project) manager in Logistiek en Transport. Meer dan 25 jaar ervaring in diverse lijnfuncties, waarin een breed scala aan aspecten van het vakgebied aan de orde zijn geweest. Resultaatgerichte people-manager die vanuit rust, overzicht en gedrevenheid, teams en teamspelers tot topprestaties kan brengen. Expert in de vakgebieden logistiek en transport in de sectoren logistieke dienstverlening, handel en industrie, die ook bekend is met cultuur en aanpak in de non-profit. Verbeter-, verander- en (ICT-)innovatieprojecten zijn de rode draad door de ruime ervaring met teams op verschillende niveaus. Werkt conform Prince 2 standaard voor projecten. In staat effectief te communiceren en acteren vanaf niveau werkvloer tot en met de “board of directors”. In de loop van de jaren veel inzicht ontwikkeld en ervaring opgebouwd in Logistieke en Financiële KPI’s. Gedreven senior manager met charisma die bestendige verbeteringen tot stand brengt met de organisatie.

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels uitstekend in woord en geschrift.
Duits goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: