Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

General Manager

General Manager

Werkervaring interimmanager

Enthousiaste, initiatief rijke en inspirerende persoonlijkheid met meer dan 15 jaar management ervaring op zowel operationeel als op senior management level. Aantoonbare leiderschapskwaliteiten een sterke visie en het vermogen om deze visie om te zetten in strategie en actie. Ook aantoonbare ervaring met het optimaliseren van de bedrijfsprocessen en margeverbetering. In staat om in een complexe omgeving en onder hoge werkdruk te presteren.
Maart 2009- heden Innovative Luxury Brand
Functie titel: Advisory Board / General Manager a.i.
Aansturen onderneming in luxe producten. Ik help de ondernemer/uitvinder zijn bedrijf naar de volgende fase te brengen en te begeleiden bij de verkoop cq in licentie geven van de Brand.


Februari 2008- heden Food Production Company and a Luxury Beverages Brand
Functie titel: Operationeel Directeur, C.O.O. ad interim
Functietype: General Management/ Directie

Het betreft het voeren van de directie van een drietal entiteiten van 1 eigenaar.
Als Operationeel Directeur aangesteld. Financieel, commercieel en operationeel verantwoordelijk.
Doelstellingen & taken:
• Financial recovery (reorganisatie) en optimalisatie bedrijfsprocessen;
• Bepalen meerjaren strategie en bijbehorende financieringsvraagstukken;
• Opzetten wereldwijde distributie & global positioning;
• Aansturen international sales- en productmanagement;
• Aansturen productiefaciliteit en supply chain management;
• Managing day-to-day operations.
Ondanks de doorgevoerde reorganisatie en sanering (>50% kosten reductie) heeft de economische crisis het aantrekken van externe financiering onmogelijk gemaakt en kan het bedrijf helaas niet meer beschikken over de benodigde middelen om de bedrijfsvoering adequaat voort te zetten.


November 2007-heden
Functie titel: Ondernemer
Functietype: Interim Manager
is de werkmaatschappij van waar uit ik mezelf beschikbaar stel tegen een management-vergoeding (uurtarief)!
Mijn toegevoegde waarde ligt bij kleine tot middel grote organisaties (of business-units) die in een situatie zitten waarbij er een noodzaak is tot verandering of er een impuls gegeven moet worden om de status-quo te doorbreken. Ik voorzie het bedrijf van positieve energie, visie, commerciële slagkracht en passende resources zodat het bedrijf zichzelf klaarmaakt voor de toekomst (heroriëntatie, reorganisatie, verkoopimpuls, profilering, en dergelijke).



Augustus 2006- November 2007 Food & Beverages Company Import & Export
Functie titel: Managing Director/ Directeur ad interim
Functietype: General Management/ Directie
Drie werkmaatschappijen
1. importeur, internationale distributeur en groothandel van exclusieve waters en premium drinks;
2. verhuur en verkoop van watercoolers en bottled water;
3. een restaurant en retail organisatie met een winkel en restaurant exploitatie.
Als directeur aangesteld om de organisatie een flinke impuls te geven en met een optie om de onderneming binnen 5 jaar over te nemen (Management Buy In). P&L verantwoordelijk.
Behaalde successen:
• Europese expansie: in zeer korte tijd een Europees distributie netwerk opgezet waardoor de export van 2% is verhoogd naar meer dan 35%;
• Wijziging van visie en richting en invoering van een focus strategie (van 100 naar 15 merken);
• Van re-actieve naar pro-actieve sales en van product focus naar marktfocus cq. vraag gestuurd;
• Cultuur aanpassing door wijziging in personeelbestand, richtinggevend en inspiratie.
Geen overeenstemming bereikt met de aandeelhouders over de voorwaarden van de overname (MBI).


Augustus 2006-heden Dilaudier Lassale BV
Functie titel: Directeur
Dilaudier Lassale BV is een holding voor investering/participatie in andere organisaties.


Juli 2001-augustus 2006 BIG4 Accountants and Consultancy Firm
Functie titel: Senior Consultant Executive Interim Management
Functietype: Commercieel Management/ Project Management

Korte functie omschrijving:
Bedrijfskundig adviseur en schaduwmanager. Advies en begeleiden van cliënten en interim managers bij ingrijpende veranderingen, noodzakelijke herstructurering, ontwikkeling van nieuwe markten en/of producten of het managen van cruciale projecten.
Werven en selecteren van opdrachten en zelfstandige Interim Managers en onderhandelen met bureaus over in te huren resources (sub-contracting).
Adviesterrein: visie ontwikkeling, strategie en optimalisatie bedrijfsprocessen.
Verantwoordelijk voor Regio West (provincies Noord Holland, Zuid Holland en Utrecht).
Na Management Buy-Out, participant (certificaathouder) in de Holding.

Overige activiteiten binnen organisatie:
• Mede verantwoordelijk voor het vormgeven van het nieuwe marketingbeleid met aandachtsgebieden marktbewerking, -communicatie en profilering.
• Interne kwaliteitsauditor;
• In het kader van mijn NIMA Marketing C studie heb ik onderzoek gedaan naar en een rapport geschreven over de strategische herprofilering van de BU Interim Management .


Mei 1999 - Juni 2001 International (top 5) Human Resources Company
Functie titel: Districtsmanager
Functietype: Operationeel en commercieel management
Functie inhoud:
• Operationeel management, verantwoordelijk voor de financiële, commerciële en personele activiteiten van twee districten met ieder 8 vestigingen;
• Optimalisering bedrijfsprocessen;
• Coachen (leidinggeven) van de vestigingsmanagers, de sales-executives en indirect de vestigingsmedewerkers (32 fte);
• Marktverkenning (-onderzoek) en inspelen op marktontwikkelingen;
• Verantwoordelijk voor het mediaplan, relatiemarketing en de promotionele activiteiten binnen het district;
• Regisseur relatiebeheer grote- en landelijke klanten.

Korte functie omschrijving:
Leiding geven aan een team professionals dat zich bezig houdt met arbeidsbemiddeling. Verantwoordelijk voor de kwaliteit van de dienstverlening, het aansturen van de marketing- en salesactiviteiten, duidelijk profileren van de formule binnen de districten, het personeelsbeleid en het behalen van de omzetdoelstelling.


Van 1991 tot 1999 International Foodservice and Facility Management Company (Top3). In die 7,5 jaar heb ik verschillende posities vervuld. Als rode draad door mijn carrière loopt het thema: pionier, veranderaar en aansturen van grote groepen mensen en complexe processen en projecten. Steeds werd ik door de directie gevraagd om een impuls te geven aan nieuwe bedrijfsonderdelen door het personeel te motiveren en de processen te optimaliseren. Onderstaand een opsomming van de projecten.


Opleiding interimmanager

MBA
NIMA C
Commerciele Economie

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

General Management, Operational Management, Strategic Marketing Management & brand positioning, business development.
Optimizing business processes and changing to cost effectiveness, organizational restructuring, turning vision into strategy and strategy into action.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits

Overig

Karakteristiek
Je kunt mij typeren als initiator en inspirator. Ik stuur door het schetsen van visie en concepten en ik zie zaken in een breder perspectief en op lange termijn. Ik kijk naar buiten en vindt dat de feiten uit de buitenwereld heel belangrijk zijn voor wat er zich binnen de organisatie afspeelt (outside-in). Dit is met name van toepassing en zeer effectief gebleken als de omgeving van een organisatie heel beweeglijk is en er dus steeds strategisch gekeken moet worden naar de relatie met de buitenwereld.
Een aantal van mijn primaire drijfveren zijn : analyseren en begrijpen, vrijheid in doen en denken, complexiteit is interessant en motiverend, denk in een breed kader en sterk toekomst gericht en ik wil snel vooruitgang boeken. Ik ben met name strategisch conceptueel en innovatief zeer ambitieus, scherp op positie en resultaatgericht.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: