Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

sales, marketing, algemeen directeur

sales, marketing, algemeen directeur

Werkervaring interimmanager

Werkervaring


2013 - heden
Gemeente Amsterdam, Skills for Bizz, Erasmus, Nyenrode en andere instellingen

Gastdocent marketing, strategie, sales en media
Complete cursussen, seminars of dagdelen op het gebied van bovenstaande onderdelen. Het overbrengen van kennis, ervaring, tips & tricks is iets wat veel voldoening geeft.

Een van de hoogtepunten is het doceren aan startende en gevestigde ondernemers in Amsterdam in opdracht van de gemeente. Deze bedrijven hebben het zwaar en zien door de masterclass die ik geef weer kansen en mogelijkheden om hun levenswerk weer opnieuw op de rit te krijgen. Het uitvals percentage, faillissementen in deze groep, is hierdoor verminderd.

2013 - heden
Solve Marketing B.V.
Business development, strategie & advies
Deze onderneming die klanten heeft zoals Davilex, Didix, Lock&Lock, Apollo Hotels&resorts, Marc’O Polo, Zwaluwhoeve, Vakantienodig etc. begeleid ik sinds 3 jaar op het gebied van (new) business, strategie en organisatie.

2013 - heden
Solve Loyalty B.V.
Business development & Advies
Deze onderneming die werkt voor bedrijven zoals KWF, Dance4Life, Radio Decibel, Flair (Sanoma) etc. begeleid ik sinds 3 jaar op het gebied van (new) business, strategie en organisatie.

De ontwikkeling van een loyaliteits, shoppingplatform dat inmiddels actief is in 14 landen is een van de belangrijkste wapenfeiten. Een additioneel verdienmodel voor bedrijven die zoeken naar een manier om hun klanten te belonen en zelf extra omzet te genereren.

2013 - heden
Social Brands Amersfoort
Business development, strategie & advies
De directie van deze snel groeiende onderneming met 900 klanten (zoals Ajax, Albert Heijn, Kruidvat, Nivea, New York Pizza) begeleid ik sinds ruim 2 jaar op het gebied van new business, strategie en de internationale expansie inclusief het aantrekken van investeerders en matching business/media partners.

Ik zorg voor durfinvesteringen uit mijn netwerk en koppel internationale mediapartners aan het product. Op deze wijze verdienen investeerders sneller hun investment terug en met een stuk minder risico.



1992 - 2015
De Bedenkers B.V.
Directeur, founder
Begonnen als klein strategisch media/reclamebureau vanuit huis voor regionale en nationale klanten zoals Arie van de Raa slagerijen, Audi Center, Beddencentrum Nederland, Vans shoes en Roces Inline skates. Uitgegroeid tot holding van enkele bedrijven waaronder MarketingXperts BV.


2004 - 2013
MarketingXperts B.V.
Algemeen Directeur groot aandeelhouder
Gestart samen met een partner in 2004, na een kleine 2 jaar als enig aandeelhouder verder gegaan. De organisatie groeide tot in 2007 uit tot 38fte en werkte voor klanten zoals DSB, Scarlet, Toerkoop Reisburo, Vistaprint, USG, Danone, NTI en vele andere merken.

Dit bureau bouwde onder mijn leiding merken en bedrijven uit met daadwerkelijk resultaat. Alle merken van DSB (o.a. Postkrediet, Lenen.nl) zijn groot geworden door dit bureau. Ook de beroemde campagne met Beau Ervens van Doren voor Scarlet was een enorm succes. De klant kon de vele aanmeldingen niet aan. En dit zorgde voor krantenkoppen zoals ‘Beau kan het niet aan!..”

2000 - 2004
France Telecom / Orange / Wanadoo S.A
Management sales & marketing
Verantwoordelijk voor de abonneewerving van Wanadoo, enkele acquisities en de mediaverkoop cq. partnerships, als additioneel verdienmodel op de portals zoals wanadoo.nl. Indertijd ook samen met collega portals, IAB (International Advertsing Buro) en grotere websites zoals Tiscali,Planet KPN de STIR (Stichting Internet Reclame) opgericht.

Successen; een uitbouw van 100.000 naar bijna 1 miljoen betalende klanten voor de Internet Service Provider Wanadoo en een portal met een aanzienlijke omzet en positief ebitda.

1996 - 2000
Viacom Outdoor (na overname van Alrecon Media, MediaMax, Bennet Store Advertising)
Sales director
Gestart met de verkoop van reclameruimte op de roterende abriposters die in stereo opgesteld staan op de tankstations Texaco, Fina, BP en Shell. Dit netwerk na een jaar verkocht aan MediaMax en vervolgens in dienst van Viacom getreden om overnames te begeleiden. De overnames van Alrecon Media en Mediamax zorgden ervoor dat Viacom de grootste buitenreclameexploitant van Nederland werd naast de concurrent JC Decaux. De uitdaging om de verschillende salesteams van de overgenomen partijen te integreren tot een krachtig en homogeen verkoopapparaat was een van de behaalde successen.



1996 – 1996
Meijer HWK BV
Account manager
Als reclamebureau projectmanager en account manager op klanten zoals de Kredietbank Amsterdam, Kwik Fit en Boels. Werd ik niet vrolijk van,..:-)

1990 - 1996
PCM uitgevers voorheen Perscombinatie NV
Advertentie verkoper / account manager
Begonnen als lokale advertentieverkoper voor diverse huis aan huiskranten van Weekmedia (onderdeel van Persombinatie). Doorgegroeid naar account manager voor dagbladen zoals Het Parool, de Volkskrant, Trouw, NRC en AD.

Indertijd was het werven van adverteerders een vies woord in de krantenuitgevers wereld en met name de redacties. Door interne lobby, de juiste politieke wegen te volgen en ‘muren’ tussen verschillende afdelingen weg te halen, lukte het mij als eerste om bijvoorbeeld autospecials te maken voor Het Parool en de Volkskrant (iets wat ondenkbaar was). Een lucratief verdienmodel en samenwerking tussen de advertentieverkoop en redactie.

Opleiding interimmanager

OSG/CALAND LYCEUM
MAVO/HAVO RSG DE MEERGRONDEN
NIMA
LEFFELAAR SPORTMASSAGE
MANSALL MANAGEMENT & SALES
INTERSELLING SALES
ESADE BARCA BUSINESS ADMINISTRATION & MANAGEMENT
DE BAAK, YOUNG EXECUTIVE PROGRAM

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Pragmatisch, communicatief sterk, ervaring, resultaatgericht en ik krijg mensen/afdelingen/bedrijven in beweging (de juiste kant uit).

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Duits, Engels en beperkt Italiaans.

Overig

Ik ben een ondernemend en resultaatgericht persoon. Heb de nodige ervaring opgedaan in kleine en grote organisaties. Met name kansen ziend en de mogelijkheden van de organisatie optimaal benuttend. Een belangrijk onderdeel van mijn manier van werken, is het in contact van relevante relaties. Mijn secuur opgebouwde relatiebestand is mijn persoonlijke goudmijn waar ik zeer zuinig op ben. Nationaal en ook internationaal heb ik de nodige contacten om snel resultaat te boeken.

Naast successen heb ik (gelukkig en helaas) ook de andere kant van het ondernemen meegemaakt. Hetgeen mij een nog completer persoon heeft gemaakt met een bredere visie op het leven en met name de (zakelijke) wereld.

Daarnaast ben ik gewend om met een visie, strategisch te denken en dit ook daadwerkelijk ‘on the job’ uit te voeren als meewerkend leidinggevende. Verder ben ik een teamplayer. Echter wel met een duidelijke mening en visie met een gezond leiderschap.

Ik ben het krachtigst in een rol die de mogelijkheid geeft om te veranderen al dan niet met mandaat. Mensen in beweging te krijgen en daarmee ondernemingen naar een hoger plan te tillen. Of uit een dal te halen.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: