Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Business Development

Business Development

Werkervaring interimmanager

2011 – heden Interim (project)manager en eigenaar
Vertaalt complexe strategieën naar dagdagelijkse activiteiten en resultaat. ‘maakt strategie uitvoerbaar’.

Zeeland Seaports - Marketing manager (jan – jul ’14)
Vormgeven commerciële marktproposities en bijbehorende communicatiestrategie, ontwikkelen promotionele uitingen, opzetten campagnes, website etc.

Squeeze - Startup manager Squeeze | de inwerkspecialist (aug ‘13 – aug ‘14)
Squeeze ontwikkelt inwerkprogramma’s voor de retail op basis van e-learning. Marktonderzoek, bepalen road to market strategie, acquisitie nieuwe klanten en opdrachten.

UASC Dubai - Projectmanager ‘global assessment program’ (mei – sept 2013)
50 agenten, 300 assessments, 8 weken, wereldwijde operatie. Als projectmanager verantwoordelijk voor aansturen projectteam op proces en inhoud, rapportage aan de board in Dubai.

Zeeland Seaports - Manager commerciële zaken (jan – dec 2013)
Herijken en vertaling van de commerciële strategie naar strategische thema’s, segmenten en concrete commerciële activiteiten, aansturen en faciliteren van het commercieel team.

FMS Effective - Managing director (jan 2012 – heden)
Advies en verkoop van field sales automation oplossingen op tablets, verzorgen branding, offertes, trainingen en roll-out.

diNK bvba - Marketing consultant / projectmanager (mrt – nov 2012)
Ontwikkelen van enkele marktproposities en realisatie diverse projecten, waaronder ontwikkeling apps / ipad presentaties.

NPN groep - Business development manager (2011)
Invoeren nieuwe corporate strategie, herpositionering en professionalisering NPN Communicatie, acquisitie nieuwe klanten en opdrachten, implementatie nieuw ordermanagementsysteem.


2008 – 2011 Rosario Can Technology B.V., Dongen
Bouwt machines t.b.v. het bedrukken van blikverpakkingen (bier- en frisdranken) en levert wereldwijd de bijbehorende reserveonderdelen en technische ondersteuning.

Marketing & Sales Director
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en realisatie van ‘strategie 2012’:
- Ontwikkeling van succesvol dealernetwerk in Azië voor de verkoop van machines, omzetrealisatie ca. 6,5 mio USD in 2 jaar tijd
- Realisatie vooraanstaande positie in EMEA regio op het gebied van onderdelen & service, totaal ca. 4 mio USD per jaar
- Activeren van de vervangingsmarkt (upgrades & kits) in USA en EU, omzetgroei ca. 2 mio per jaar

2005 – 2008 Hero Nederland B.V., Breda
Met meer dan 20 vestigingen wereldwijd actief als producent van babyvoeding en fruitproducten voor de FMCG markt.

Channel Manager Out of Home
- Ontwerp en realisatie van de 3 jarige channelstrategie
- Realisatie assortimentsuitbreiding en afsluiten meerjarencontracten in cateringkanaal (landelijke cateraars, zorginstellingen) totaal ca. € 3 mio per jaar
- Realisatie partnerships bij de grote foodservice spelers, omzetgroei 20% over 3 jaar
- Succesvolle introductie van diverse nieuwe producten / smaakvarianten, waaronder nieuwe smaken Fruit2day met > 90% opname op de bewerkte lokaties

2002 – 2005 Allied Domecq Spirits & Wines, Breda
Kwam in 2005 in handen van o.a. Pernod Ricard. Op dat moment was de onderneming de op een na grootste producent van wijnen en gedistilleerd wereldwijd met merken als Tia Maria, Ballantine’s, Berentzen en Mumm.

Field Sales Manager (2003 - 2005)
In deze functie verantwoordelijk voor de realisatie van gezamenlijke marketing- en salesdoelstellingen in de Nederlandse horeca.
- P&L verantwoordelijk voor o.a. Grolsch, Bavaria en de grote hotelketens
- Realisatie brand building activiteiten in de zgn. ‘image outlets’
- Aansturen van de verkoop buitendienst, waarmee winnaar van de NEC award voor Best Sales Initiative 2005 (implementatie field sales tool)

Promotions & Events Specialist (2002 - 2003)
Verantwoordelijk voor alle zgn. on-trade promoties in de Benelux:
- Afsluiten van alle sponsorcontracten (ca. 60 evenementen per jaar)
- Ontwikkeling en coördinatie horecapromoties (ca. 150 lokaties per jaar)
- Ontwikkelen point of sale materialen en media-uitingen

1998 – 2002 Planet Event, Breda
Organisatiebureau dat zich heeft gespecialiseerd in communicatieve evenementen en productpromoties.

Accountmanager (2000-2002)
In deze rol verantwoordelijk voor zowel de ontwikkeling als verkoop van concepten in de vorm van:
- Bedrijfsevenementen, o.a. Eneco, Pfizer, Axa, Inbev, Van Oord, Cap Gemini
- Productpromoties, o.a. Malibu, Smirnoff, Sportlife, Staatsloterij

Producer (1998-2000)
In deze rol P&L verantwoordelijk voor de realisatie van bedrijfsevenementen (catering, locatie, techniek, entertainment), variërend van 10 tot 6.000 personen en een omzet van € 50K tot € 10 mio

Opleiding interimmanager

1994-1998 NHTV Internationale Hogeschool, Breda (vgl. HEAO)
Diploma Economie / Leisure Management, o.a. marketing, (bedrijfs-)economie, pr & communicatie, bedrijfskunde, management, Engels, Frans, Spaans

1990-1992 Maritiem Instituut de Ruyter, Vlissingen (HBO Zeevaartschool)
Opleiding Maritiem Officier / Algemene Operationele Technieken, o.a. meet- en regeltechniek, elektrotechniek, voortstuwings- en hulpsystemen

1984-1990 Stedelijk Gymnasium Johan van Oldenbarnevelt / RSG Thorbecke, Amersfoort
Diploma VWO

Aanvullende trainingen/cursussen:
april 2014 IPMA projectmanagement
2013/2014 Post HBO ‘blended learning’
januari 2010 Seminar ‘Internationale handel’ – Kamer van Koophandel
november 2007 Training ‘Open onderhandelen’ – Frits Philips en Partners
maart 2005 Evolution, managementtraining – Allied Domecq PLC
augustus 2004 Management development programma (6 maanden) – Van Ede en Partners

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Creëert grip op de zaak, identificeert kansen en boekt resultaat.

- Brede commerciële achtergrond in zowel FMCG als industrie.
- Ervaring in sales, marketing en business development, evenals in projectmanagement bij zowel multinationals als in het MKB

Business development specialist met focus op:
- Nieuw | nieuwe klanten, nieuwe producten, nieuwe markten, nieuwe partnerships
- Vernieuwing | actualiseren van business modellen, werkwijze en processen

Typering
* Sterke focus op resultaat, aanpakker
* Weet snel de essentie te doorgronden en van daaruit oplossingsrichtingen aan te dragen
* Weet draagvlak te creëren voor zijn ideeën en daarmee mensen achter zijn plannen te krijgen
* Is discreet, deelt successen, laat anderen excelleren
* Daadkrachtig, intelligent, resultaatgericht, vernieuwend, sensitief

USP’s
* Krijgt mensen en organisaties in beweging
* Signaleert kansen en weet deze te vertalen naar concrete acties
* Innemende persoonlijkheid met een ‘can do’ mentaliteit
* Schakelt moeiteloos tussen strategie en operatie

Specialisaties
* Business development
* Brand & customer activation
* Projectmanagement

Mogelijke opdrachten
* Business development, waaronder:
o Definiëren van marktkansen
o Acquisitie / launching customer trajecten
o Marktintroducties, brandbuilding

* Customer en brand activation:
o Ontwikkelen en uitrollen van acties
o Organiseren van merkpromoties / events
o Opstellen en uitvoeren customized actieplannen

* Interim functies in marketing en/of sales (B2B en B2C):
o Account- en salesmanagementrollen
o Brand- / productmanagement, trade-marketing
o Trajecten gericht op resultaat, verandering of optimalisatie

Talenkennis interimmanager

Engels: vloeiend in woord en geschrift
Duits, Frans, Spaans: redelijk tot goed in woord en geschrift

Overig

Computervaardigheden:
- Bekend, maar vooral ook handig met systemen en software in het algemeen
- Uitstekende beheersing van o.a. MS Office, SAP, Dynamics, AS400, Adobe CS

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: