Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager

Interim Manager

Werkervaring interimmanager

2011 2012 : Bemiddeling groeifinanciering.
Voor een bestaande onderneming groeifinanciering realiseren teneinde een innovatief concept in productie te kunnen nemen om aan de toenemende vraag te voldoen.
Contacten met banken en VCs.

2006 2011 : Process Technology Online (PTO).
Interim management, project management, consultancy en detachering.

2006 2007 : CXO Advisors Principal Consultant.
Een wereldwijde netwerk-organisatie van CEOs, COOs, CFOs, etc die zich richt op management-consulting, market research, fusies en overnames.

2005 2006 : Business development: opstellen en implementeren van groeiplannen bij een organisatie op het gebied van consultancy en projectmanagement. Uitwerken van financieringsmogelijkheden op basis van een plan om het elan van de onderneming naar een hoger niveau te brengen. Contacten met informal investors.

2004 2005 : Herstructureren en herfinancieren van een engineeringbedrijf teneinde faciliteiten voor productie van speciaal machines toe te voegen aan projectmatige activiteiten. Samenwerking met VCs en meerdere informal investors.

2004 : Haalbaarheidsonderzoek om de Europese marktpotentie in kaart te brengen voor producten voor toepassingen in de energieopwekking en utiliteit.

2003 : Tijdens een ingrijpende reorganisatie van een productiebedrijf van kantoormeubelen de productie draaiend houden, rust brengen en consolideren. Het verhogen van de efficiency en aantrekken van afdelingsmanagers. Begeleiding tijdens doorstart.

2000 -2001 : Overname / MBI van een software producent die de basis had ontwikkeld voor de hedendaagse E-commerce - en reservering systemen.
Samenwerking met investerings maatschappijen.

2001 2003 : Coaching van ondernemers en hoog opgeleide specialisten in diverse bedrijfstakken teneinde hun commercile - en communicatieve vaardigheden te verbeteren. Tevens begeleiding van reorganisaties en overnames in de technische sector en financile dienstverlening (RAs en Fiscaal Juristen).

1996 1997 : Opstellen en implementeren van ondernemingsplannen voor enkele buitenlandse ondernemingen, het waarnemen van de directiefunctie tijdens de start-up en het rekruteren van de definitieve directeur.

1996 1997 : Opstellen van een operationeel plan voor een hightech bedrijf (draadloze netwerken) met het doel de onderneming vanuit de engineeringfase tot een prominente Europese producent te ontwikkelen.

Opleiding interimmanager

Opleiding:
HTS - Elektrotechniek, Enschede. Afstudeerdifferentiatie Computertechniek. Diploma behaald in 1974.

Cursussen:
Senior Management Development Programme (Ashridge College - UK).
Situationeel leidinggeven (MMC Management Centre - NL)
Verkoop- en Salesmanagement cursussen (Tack, MCE - Brussel).
Financieel Management (MCE - Brussel).
Managen van buitenlandse subsidiaries (MCE - Brussel).
Arbeidsrecht en ontslagprocedures (P&O - Alphen).
BRP - Business Requirements Planning (Forum - UK).
Functionerings- en beoordelingsprocedures (Philp Associates - UK).
Commercieel Frans (Alliance Franaise).

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Technische affiniteit en sterk ontwikkelde algemene management vaardigheden. Ervaring in het initiren van activiteiten, het samenstellen en ontwikkelen van organisaties, revitaliseren en het doorvoeren van structuurveranderingen. Sterk inlevingsvermogen en analytische competenties. Ondernemend en leidinggevend aan internationaal georinteerde bedrijven in productie, logistiek, import, handel, techniek en consultancy. De opgedane kennis en ervaring wordt nu aangewend in consultancy, bedrijfskundige projecten, detachering, interim management en executive search.

Talenkennis interimmanager

Nederlands : moedertaal Duits : goed
Engels : vloeiend Frans : redelijk


Overig

2014 – heden : Partners
Management Consulting & Interim Management

Een nieuwe onderneming op basis van jarenlange relevante ervaring, gedegen branchekennis en bundeling van krachten met sterke gespecialiseerde partners.
Een goed inlevingsvermogen resulteert in efficiënte en succesvolle afronding van opdrachten, doelgericht en praktisch management advies en uitvoering door ondernemende specialisten.

Tot de activiteiten en specialismes van de partners behoren onder meer:

• Traditionele Executive Search in combinatie met hedendaagse methodieken;
• Management consultants, toegespitst op hun vakgebied;
• Interim managers;
• Functioneel & financieel interim management;
• Turn-around management;
• MBI advies en bemiddeling;
• Groeifinanciering, overname advies- en begeleiding.


1998 2001 : Weidmller BV Algemeen Directeur

Autonome Nederlandse vestiging van de Duitse marktleider op het gebied van elektrotechnische aansluittechnieken (klemmen en connectoren).

Primaire taken en verantwoordelijkheden: revitaliseren van de onderneming teneinde een jarenlange stagnatie van de groei te doorbreken. Volledig mandaat.
Eindverantwoordelijkheid voor alle aspecten van de bedrijfsvoering.
Activiteiten en resultaten:
Het doorvoeren van belangrijke cultuurveranderingen om de zelfgenoegzaamheid van marktleiderschap om te zetten in prestatiegerichtheid die nodig is om ambitieuze doelstellingen te realiseren. Het behouden en verbeteren van de dominante marktpositie ondanks vele personeelswisselingen.
Reorganiseren van administratieve-, logistieke- en financile procedures en rapportages. Invoeren van een nieuw ERP systeem en realiseren van eenduidige rapportage.

1989 1997 : Nematron Europa BV Managing Director

Marktleider op het gebied van industrile computers, workstations en software, die ook onder andere merknamen op de markt gebracht worden (Siemens, GE, Honeywell, etc).
Primaire taken en verantwoordelijkheden: het realiseren van een Europees hoofdkantoor en een distributienetwerk. Volledige autonomie bij het realiseren van de plannen.
Activiteiten en resultaten:
Een organisatie met hoog gekwalificeerde medewerkers realiseren.
Samen met een Duitse onderneming computerproducten voor Europese markten ontwikkelen. Na overname van de activiteiten van een Amerikaanse producent van industrile computers, de beide Europese netwerken integreren.

1984 -1989 : Allen-Bradley Europa BV (nu Rockwell Automation) Managing Director

Prominent leverancier van producten en systemen voor industrile automatisering. Vanuit de Europese hoofdvestiging in NL werden activiteiten in de EMEA-regio aangestuurd.
Primaire taken en verantwoordelijkheden: leiding geven aan een internationale organisatie met 150 medewerkers, waarvan 60 in Nederland en de overigen werkzaam in snel groeiende internationale subsidiaries.
Het realiseren van ambitieuze groeiplannen om de positie in de Europese markten te versterken en het professionele imago van de onderneming te verbeteren. Structuur aanbrengen in een organisatie waarvoor op opportunistische wijze een basis was gevormd.
Eindverantwoordelijkheid voor realisatie van vooraf overeengekomen plannen.
Activiteiten en resultaten:
Herstructureren van de organisatie. Duidelijke lijnen en verantwoordelijkheden definiren. Initiren van nieuwe dochterondernemingen en selecteren van directie en management van Europese vestigingen. Het vormen van een stabiele organisatie als basis voor verdere expansie na overname door Rockwell International in 1986.




1976 1984 : Modicon BV (nu Schneider Electric) General Manager

Uitvinder van programmeerbare systemen voor het besturen van machines en processen. Primaire taken en verantwoordelijkheden: de nieuwe besturingstechnologie introduceren en referenties opbouwen bij vooraanstaande ondernemingen. Leiding geven aan snel groeiende Benelux organisatie met 25 FTE.
Activiteiten en resultaten: Uitstekende referenties opgebouwd bij belangrijke industrile ondernemingen. Tevens goed functionerende teams en de positie van marktleider gerealiseerd. In 1980 benoemd tot Member on the Board of Directors.

Na overname van Modicon (USA) door Gould Inc., (1982) nieuwe dochterondernemingen opgebouwd in Nederland en Belgi.
Primaire taken en verantwoordelijkheden: het uitbouwen van de organisatie, het realiseren van synergie tussen meerdere Gould-activiteiten en het uitwerken van plannen voor een European Support Center. Het leiding geven aan een recruitment plan voor 50 posities.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: