Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Ervaren interim verandermanager, teamleider en coach

Ervaren interim verandermanager, teamleider en coach

Werkervaring interimmanager

2012-2013 Sabbatical

2003-2012 Diverse functies als teamleider binnen de Rabobank organisatie

Als teamleider heb ik verschillende verandertrajecten begeleid en met positief resultaat afgerond.
Eén van de trajecten bestond uit het opzetten van een nieuw team van 20-25 medewerkers in de functies van receptionist, basisadviseur en medewerker call center. De betreffende medewerkers moesten een hogere of lagere functie gaan bekleden en ca. de helft van de medewerkers ging van een servicefunctie naar een commerciële functie.
In 2007 heb ik medewerkers tijdens een fusie begeleid, waarbij veel veranderingen op het gebied van cultuur, functie-inhoud en werkprocessen moesten worden doorgevoerd.
Daarnaast heb ik nog diverse malen trajecten begeleid op het gebied van gewijzigde klantbediening, functiewijzigingen, het implementeren van nieuwe of gewijzigde werkprocessen en het verkopen van nieuwe diensten en producten (zoals bijvoorbeeld nieuwe regelgeving, spaarvormen, schade- en zorgverzekeringen).

Medewerker-tevredenheid realiseer ik door middel van het voeren van een actief HRM-beleid. Hierbij is stijlflexibiliteit een zeer belangrijke eigenschap en uiteraard het coachen op een wijze die bij de verschillende medewerkers past. Ik maak hierbij, onder andere, gebruik van coaching op resultaten en/of competenties, coaching on the job, personal coaching, teambuilding en het geven van workshops. Daarbij worden de medewerkers gestimuleerd om initiatief te nemen en krijgen zij meer zelfvertrouwen door hen op positieve wijze opbouwende feedback te geven. Vanzelfsprekend wordt het behalen van de gestelde doelstellingen niet uit het oog verloren.

De gestelde doelstellingen zijn ieder jaar door mij behaald. Bij het realiseren van de doelstellingen is gebruik gemaakt van de PDCA-cyclus.
De medewerkers zijn elk jaar zichtbaar gegroeid ten opzichte van hun competenties. Hierdoor hebben zij niet alleen meer werkplezier, maar hebben zij ook hun eigen doelstellingen weten te behalen. Een belangrijk aandachtsgebied hierbij is de samenwerking, zowel binnen het team als met de andere segmenten binnen het bedrijf.

Een hoge klantwaarde is gerealiseerd door middel van het coachen en sturen van de medewerkers op het klantvriendelijk en professioneel afhandelen van alle klantcontacten.

Het bewaken van de benodigde kwaliteit en risicobeheersing gebeurde door middel van het bespreken en controleren van het juiste gebruik van de werkprocessen. Hier is ook de benodigde aandacht voor het ken-je-klant principe en de huidige zorgplicht onlosmakend aan verbonden.

In de afgelopen jaren heb ik, naast het mede-opstellen van de jaarplannen voor de afdeling Retail, plaatsgenomen in diverse werkgroepen. Hierbij werd o.a. gekeken naar nieuwe visies ten aanzien van het bedienen van de klanten en het voorzien in de huidige en toekomstige klantbehoeften, het implementeren van nieuwe software en het opstellen van een bankbrede klachtenrapportage. Hierbij zijn mijn goede communicatieve eigenschappen en overtuigingskracht goed tot hun recht gekomen.


Hieronder zijn mijn functies binnen de Rabobank organisatie en overige bedrijven waar ik heb gewerkt verder toegelicht:

2011-2012 Teamleider Verkoop & Service adviseurs kantorenteam regio Hellevoetsluis-Bernisse
Rabobank Voorne-Putten Rozenburg
• 1e- lijns leiding en sturing geven aan 15-20 Verkoop & Service adviseurs en receptionisten
• 2 locaties

Daarnaast ben ik in 2011 verantwoordelijk geweest voor het project klantintegriteit voor het segment Retail. Dit project hield in dat binnen een half jaar ca. 2.000 klanten naar een vestiging van de bank dienden te komen om een geldig legitimatiebewijs te overhandigen. Ondanks de korte tijdslijn en het ontbreken van voldoende personeel, heb ik dit door mijn goede organisatorisch vermogen en besluitvaardigheid volledig binnen de gestelde kaders behaald.


2008-2011 Teamleider Kantorenteam regio Westvoorne-Brielle
Rabobank Voorne-Putten Rozenburg
• 1e-lijns leiding en sturing geven aan 15-20 Verkoop & Service adviseurs en receptionisten
• 2e-lijns aan de Bedrijven adviseurs en de Financieel adviseurs
• 3 locaties

2007-2008 Teamleider Kantorenorganisatie Rozenburg
Rabobank Voorne-Putten Rozenburg
• 1e-lijns leiding en sturing geven aan 6-10 Verkoop & Service adviseurs
• 2e-lijns aan de Bedrijven adviseurs en de Financieel adviseurs
• 1 locatie

Tevens ben ik betrokken geweest bij de ondernemersvereniging en had ik contact met de het gemeentebestuur van Rozenburg inzake nieuwbouwplannen en renovatie van het winkelcentrum.

2003-2007 Teamleider Inloopteam en call center
Rabobank Voorne-Putten Oost
Opzetten van de nieuwe afdeling Inloop.
• 1e-lijns leiding en sturing geven aan 20-25 medewerkers in de functies receptionist, basisadviseur en medewerker call center.
• 2 locaties

2001-2003 Cliëntadviseur CA
Rabobank Voorne-Putten Oost
Het binnenhalen en behouden van totale klantrelaties. Klantwaarde realiseren door het snel en effectief interpreteren van de behoeften en wensen van klanten en het verkopen van passende producten uit het eigen productassortiment en/of het doorverwijzen naar de adviseur Hypotheken & Vermogen.


2000- 2001 Account manager België en West-Nederland
Impact Memec Benelux
Verantwoordelijk voor OEM bedrijven(original equipment manufacturers), zoals Alcatel Lucent en Barco op het gebied van elektronica (buitendienstfunctie).
Hierbij bestonden mijn voornaamste taken uit het in-designen van producten, relatiebeheer, acquisitie, eigen verkoopplan opstellen en rapportage aan management en leveranciers

1998-2000 Sales coordinator en account manager
Tekelec Europe
Verantwoordelijk voor EMS bedrijven(equipment manufacturing services), zoals Neways en TBP Electronics, op het gebied van elektronica en leiding geven aan verkoop binnendienst (ca. 3 medewerkers).
Mijn voornaamste taken bestonden hierbij uit acquisitie, relatiebeheer en het waarnemen voor de business unit manager. De doelstellingen zijn door mij ruimschoots behaald.

1995-1998 Sales assistant en commercieel assistente
Tekelec Europe
Verantwoordelijk voor prijsbeleid en orders, ondersteunen accountmanagers, relaties onderhouden met klanten en leveranciers.

1991-1995 Rental representative
Eurodollar Holland BV
Alle commerciële en administratieve werkzaamheden rondom autoverhuur, vestiging Schiphol Airport. Waarnemen voor vestigingsmanager. Hierbij was het vooral organisatorisch gezien een uitdaging, omdat de voorraad auto’s vaak niet voldoende was ten opzichte van het aantal reserveringen. Dit heeft voor mij geen probleem gevormd.

1990-1991 Administratief medewerker
Diverse uitzendbureaus
Bij verschillende bedrijven, zoals bijvoorbeeld Heineken, administratieve werkzaamheden uitgevoerd.

Opleiding interimmanager

2013-heden Boswijk Instituut; Opleiding Transpersoonlijke Therapie
1987-1990 MEAO; Nederlands, Engels, Duits, privaatrecht, machineschrijven, steno
1983-1987 MAVO; Nederlands, Engels, Duits, handelskennis, aardrijkskunde, tekenen

1997 Dirksen Opleidingen; Basis elektronicus; elektriciteitsleer, analoge techniek, digitale techniek
2001 OSV; Certificaat Blok 1 Betalen-Juridisch
2001 OSV; Certificaat Blok 2 Sparen-Fiscaal, Lenen, Advies- en Verkoopvaardigheden
2001 Interpolis Productmodule; Verzekeringstechnische kennis Alles in één Polis
2001 Rabobank Opleidingen; MOT en WID
2002 Rabobank Opleidingen; Basisassortiment Beleggingsfondsen
2003 Rabobank Opleidingen; Rabobank Productkennis Hypotheken
2005 OSV; TOOL nieuwe stijl
2005-2012 Ricas; Basiscursus Bedrijfshulpverlening (+ jaarlijkse herhalingscursus)
2010 Kenneth Smith: Commerciële vaardigheden

Overige opleidingen: Via de Rabobank in de afgelopen jaren als teamleider ook nog diverse opleidingen gevolgd op het gebied van personal development, werkstijlen, performance management en talentmanagement volgens bijvoorbeeld LIFO. Cursus snellezen. Diverse workshops omgaan met agressie en overvallen.

Softwareprogramma’s: Words, Excell, Power Point, Outlook, diverse Rabobank software.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Klantfocus
• Resultaatgerichtheid
• Commerciële gerichtheid
• Coachen
• Sturing geven
• Samenwerken
• Stijlflexibiliteit
• Communicatiekracht
• Impact
• Veerkracht
• Teams bouwen
• Kwaliteitsgericht
• Initiatief
• Oordeelsvorming
• Besluitvaardigheid
• Organisatiesensitiviteit
• Overtuigingskracht
• Organiseren en monitoren


Talenkennis interimmanager

Nederlands: Mondeling: goed Schriftelijk: goed
Engels: Mondeling: goed Schriftelijk: voldoende
Duits: Mondeling: redelijk Schriftelijk: redelijk


Overig

Ik heb de drive om op een enthousiaste en persoonlijke manier mensen in hun kracht te zetten, waardoor zij betere resultaten behalen. Ik zoek de verbinding met deze mensen mede vanuit mijn gevoel. Het resultaat is dat zij meer in balans zijn. Hierdoor wordt de arbeidsvreugde groter, waardoor zij creatiever zijn en optimaal presteren. Zij zijn niet alleen loyaler voor hun werkgever, maar zorgen er ook voor dat de klanttevredenheid stijgt. Bovendien verlaagt het ziekteverzuim zichtbaar.
Anderen omschrijven mij als een mensgerichte, spontane, analytisch en probleemoplossende people manager, die zaken bespreekbaar maakt, makkelijk contacten legt, vertrouwen geeft, een eigen visie heeft, out of the box denkt en medewerkers snel mee kan nemen in een veranderproces. Het is duidelijk dat ik mij ervan bewust ben dat ik een belangrijke schakel vorm tussen de medewerkers en het management.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: