Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim- en projectmanager

Interim- en projectmanager

Werkervaring interimmanager

Company: januari 2008 – heden
Directeur/eigenaar
Programma’s ontwikkelen en uitvoeren als programmamanager om blijvende verandering in organisaties te verankeren.

Hogeschool: maart 2007 - heden
Professionaliseren van de afdeling Staf van de ICT voorziener van de Hogeschool. D.m.v. vertaling van het unitplan naar de afdeling en individuele coaching van de stafmedewerkers. De verandering betreft een benodigde professionalisering die betere dienstverlening naar de klanten moet brengen maar ook een transparantere en beter bestuurbare organisatie. Daarin worden andere competenties van de medewerkers gevraagd zoals resultaatgerichtheid, kwaliteit, samenwerken maar ook bijvoorbeeld leervermogen.
De 2e helft van 2007 de verandering direct aangestuurd en het plan geïmplementeerd. Van november 2007 tot juli 2008 opdracht uitgebreid met interim-management van de stafafdeling.
Na juli 2008 begeleiding aantal medewerkers in hun functioneren.

ICT bedrijf: oktober 2006-heden
- Coaching van een aantal werknemers in een persoonlijk ontwikkelingstraject.
- Ontwikkelen en uitvoeren van training “Stakeholdermanagement”.

Centrum voor Leiderschap: januari 2006 – januari 2008
Directeur/eigenaar
- Trainingen, workshops of coaching op het gebied van persoonlijk en/of professioneel leiderschap en een aantal activiteiten.
- Interim- en projectmanagement.
- Opleidingen rondom management

Sociale werkvoorzieningschap: januari 2006 – december 2006
Hoofd projectbureau
In het kader van een grote organisatie- en cultuurverandering naar o.a. meer resultaatgericht werken en een grotere verantwoordelijkheid van medewerkers in het werk, is de behoefte ontstaan meer projectmatig te werken. In opdracht van de commercieel directeur het inrichten en inbedden van projectmanagement binnen het schap.
- Door middel van training (maatwerk ontwikkeld) van directie en managementteam in het opdrachtgeverschap, een groep middenkader in projectmanagement en een aantal specialisten in het deelnemen in projecten als medewerker.
- Daarnaast inrichten van het projectbureau voor wat betreft ondersteuning bij beheersing van de projectportfolio, inclusief de besluitvorming over het al dan niet starten van projecten.
- Projectmanager van een aantal grote projecten (o.a. ontwikkeling en implementatie van een Cliëntvolgsysteem) met een aantal opgeleide projectmanagers in de rol van deelprojectleider. Met als doel deze medewerkers te ondersteunen en coachen naar een rol als zelfstandig projectleider.
- Coaching van projectleiders en -deelnemers op ad hoc basis.
- Opdracht afgerond met overdracht naar de staande organisatie.

2005 - heden
Ontwikkelen en uitvoeren van Agile Project Management training. Deze wordt via verschillende kanalen aangeboden, zowel open als in-company.

juni 2003 – heden
Verschillende bedrijven en instellingen zoals: een gemeente, een groot telecombedrijf en een overheidsinstelling.
Verschillende opdrachten op het gebeid van persoonlijke coaching en/of begeleiden van teams. Met name gericht op het nemen van verantwoordelijkheid in de eigen functie en bewustwording van de eigen invloed maar ook op specifieke aandachtsgebieden als bijvoorbeeld samenwerking in een managementteam.

Hogeschool – IT support: januari 2003 – juni 2003
Interim-manager van de afdeling Klantondersteuning (1e lijnsupport op vijf verschillende faculteiten en centrale telefonische helpdesk; ca. 25 medewerkers op 6 locaties).

I’S [ais]: januari 2002 – december 2008
Directeur/eigenaar
Begeleiden en/of implementeren van veranderingen binnen bedrijven vanuit de empowerment filosofie, dmv coaching, training, consultancy of changemanagement.

Hogeschool – IT support: augustus 2001 – juni 2003
Diverse opdrachten en rollen
- Coachen van één van de afdelingsmanagers in het herorganiseren van zijn afdeling. Ook begeleiding in het voeren van functionerings- en popgesprekken.
- Coachen van medewerkers die in een meewerkend voorman functie gestart zijn als gevolg van de herinrichting van de afdeling.
- Projectleider Calamiteitenplan: Het opstellen van een calamiteitenplan en het definiëren van de bijbehorende activiteiten die door de afdelingen zelf uitgevoerd dienen te worden.
- Interim manager: Managen van de afdeling Klantondersteuning (1e lijnsupport op vier verschillende faculteiten en centrale telefonische helpdesk; ca. 25 medewerkers op 5 locaties).). Daarnaast de afdeling herinrichten, die na een reorganisatie een nieuwe structuur gekregen heeft, waarbij o.a. een managementlaag verdwenen is. Veel aandacht voor POP (persoonlijke ontwikkelingsplannen) en aandacht voor de medewerkers van de afdeling. Tevens ontwikkeling van strategisch plan en professionalisering van de afdeling. Opdracht wordt afgerond met inwerken van de nieuw geworven manager voor de afdeling.

NIMO: december 2000 – december 2005
Geven van trainingen op gebied van projectmanagement.

Getronics HR Solutions: mei 2000 – oktober 2000
Projectmanager: Professionaliseren van de afdeling Projecten.

Modité: januari 2000 – januari 2002
Directeur/Eigenaar
Project- en interimmanagement en begeleiding van veranderingsprocessen.

Centraal Beheer later Achmea: februari 1991 – december 1999
Functies:Afdelingsmanager, Programmamanager Invoering Euro, Projectmanager (o.a. invoering euro, ontwikkeling en implementatie MIS, ontwikkeling en implementatie nieuw levensverzekeringsproduct)
Teammanager, Projectleider en Systeemontwerper

Philips Data Systems: september 1984 - 1990
System Support Medewerker: Geven van support en consultancy aan verkooporganisatie (wereldwijd) op het gebied van kantoorautomatisering, DIS en workflowtoepassingen.


Opleiding interimmanager

Opleiding

1974-1981 Atheneum
1981-1982 HTS bouwkunde – HTS Zwolle
1985-1991 AMBI richting Systeemontwikkeling
1989-1991 Modevakschool – richting Coupeuse
1992-1995 Post HBO Bedrijfskunde - Leergang Bedrijfskunde Arnhem
2000-2003 Modevakschool – richting Modeontwerpen en -tekenen

Cursussen/trainingen

1988 Marketing I – ISW
1991 Vakopleiding Functioneel Ontwerp – Volmac
1992 Informatieanalyse – Volmac toptraining
1994 Management training – intern Centraal Beheer
1999 Inzicht in Invloed – Zuidema
2001 Empowerment training – Bureau Empowerment
2001 Art of empowerment – David Gershon & Gail Staub
2008 Systeemdynamieken in projecten – Vilaverde Consultancy B.V.

Verschillende trainingen en seminars op ICT vakgebied tot circa 1994, daarna op vakgebied lijn- en projectmanagement.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

luisteren, organiseren, inspireren, analytisch vermogen, mensgericht.

Talenkennis interimmanager

engels, duits vloeiend
frans, italiaans matig

Overig

coachende pragmatische stijl van leidinggeven. gericht op ontwikkeling van medewerkers en organisatie.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: