Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

(International) Sales en Marketing specialist FMCG

(International) Sales en Marketing specialist FMCG

Werkervaring interimmanager

07-2008/heden Marketeer Oldenzaal
Owner/Concept-o-loog
• Interim Sales & Marketing specialist.
• Vakgebied: FMCG, leisure, retail internationaal, travel catering, baby- peuter- en kleuterbranche
• Expertise: brand identity (A-brand en Private Brand), corporate identity, projectmanagement (van idee tot eindproduct), innovatie, out-of-the box marketing/communicatie, brancheprofielen, partnermatch (joint promotions, focus groepen, doelgroep, distributie etc.)

06-2006/06-2008
Commercieel Directeur
• Eindverantwoordelijk voor omzetten in Benelux en exportmarkten.
• Omzet 2006 +22%, omzet 2007 +17%, omzet 2008/6 +40%.
• Versterken marketleiderspositie in baby hardware producten in de Benelux door middel van optimalisatie unieke innovatieve producten en Dutch Design.
• Accounts o.a. AS Watson, DA, Ahold (AH/Etos), Prenatal, V&D, Mothercare, Galeries Lafayette, Faco, Brocacef, Rewe Group, Inditex (Zara/Kiddy’s Class)
• Enthousiasmeren en coachen van Sales en Marketing team (10 FTE Benelux team/7 FTE Export team/5 FTE Marketing/klantenservice)
• Creatie internationale webshop
• Opzetten Category Management en ontwerpen schapoptimalisatieplan
• 3 angle marketing strategy: consument, retailer en influencer (professional)
•Creëren out-of-the-box marketing concepten (Difrax Daddy Doos, Orange Babies Limited Edition, internationale Daddy of the Year verkiezing)
•Assortiment vertalen naar eenduidige hoog rendement retailconcepten

07.2000-06.2006
Key Account Manager (Foodservice)- Private Brand Specialist
• In de periode van 07.2000 tot 02.2004 verantwoordelijk voor sales in alle buitenlandse kanalen: food retail, foodservice, vending supply en industie
• Conceptontwikkeling voor Internationale Key Accounts
• Accounts o.a. Sainsbury, Carrefour, Rewe Group, ASDA, KLM-Air France, Ryanair, British Airways, Gate Gourmet, SAS, LSG Skychefs, Leader Price, Mutant, Safeway, Amway, Tesco, Maas International, Compass Group, Sodexo, Servair, Servex.
• Ontwikkelen Wheel of distribution/Wheel of solutions
• Corporate identity van de klant/prospect vertalen naar Own Brand concept
• Ontwikkelen van inflight catering concepten (ITCA 2005 Mercury Nominatie)
Specialisme (naast ‘retail traditioneel’): Inflight catering en to-go/hotels/restaurants/fast food/congres/leisure
05.1995 – 06.2000
International Sales & Marketing Manager
• Sales- en marketingverantwoordelijk voor 60 landen (bij aanvang in 2000 bestond de internationale afzet uit 3 landen).
• Conceptontwikkeling voor Pernod Ricard internationaal (Wines of the New World, Havana Club Rum, Irish Distillers)
•Aansturen Export Team (3FTE)
•Opzetten en coördineren Internationale marketing campagnes bij introducties en relaunches
•Restyling Millwood Whiskey Cream en herpositionering in de markt (van ‘me too’ naar merk)
•Opzetten internationaal verkoopapparaat binnen diverse kanalen on-trade/off trade: merk, PL, bulk/industrieel. Focus: snelle groei en risicospreiding



Opleiding interimmanager

HBO

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Frans, Engels, Duits

Overig

Branches: FMCG - leisure - retail - baby, peuter & kleuter - travel catering - food and beverage
Expertise: brand identity (A merk en Private Brand)marketing management, projectmanagement, corporate identity, A-brand en Private Brand Marketing & Sales, innovatietrajecten, PR en Communicatie, category management, productportfolio- en schapoptimalisatieplannen,

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: