Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

1. Gezondheidszorg (mei 2009- januari 2010). Interim manager operatiekamers (120 medewerkers en 18 mio aan budget). Opdracht: Eindverantwoordelijk als hoofd OK a.i.. Organisatie en personele organisatie uitlijnen. Kwaliteitszorg. Fusie uitrollen waaronder rouleren van personeel, harmonisatie en lateralisatie. People management. Integrale patiënten- en OK-planning opzetten en implementeren. Nieuw dienstenrooster uitwerken invoeren.

2. Verkoop en serviceorganisatie(maart 2009-juni 2009). Interim manager service en logistiek (30 medewerkers en 4 mio aan budget). Tevens coach van het managementteam. Transformatie van de totale organisatie. Ontwikkelen en coachen van het MT. Reduceren van de kosten en optimaliseren van de serviceprocessen in het bijzonder.
Resultaat: Opzetten nieuwe strategie, beleid en operationele plannen. Uitrollen hiervan met als resultante een nieuwe organisatie met substantiële kostendaling en verandering van de cultuur in resultaatgericht werken.

3. Gezondheidszorg (oktober 2008- maart 2009). Interim manager operatiekamers en centrale sterilisatie (275 medewerkers; 30 mio aan budget). Opdracht: Organisatie- en cultuurverandering. Kostenreductie. Kwaliteitszorg. People management. Patiëntenlogistiek: planning, personeel en materiaal.
Resultaat: Herstructurering van de organisatie (functiedifferentiatie, leidinggevend niveau, taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden). Procesoptimalisatie, kwalitatief en kwantitatief. Inkoop en goederenlogistiek geoptimaliseerd.

4. Verkoop, service- en verhuurorganisatie (2008). Senior projectmanager (75 FTE en 8 mio omzet). In-company training facilitair, logistiek, plannen en organiseren. Reorganiseren van inkoop- en logistiek proces en planningsproces services.
Resultaat: Voorraadreductie met ruim 50%. Liquiditeitspositie verbetert. Upgrading kaderfuncties. Optimalisatie verkoop en planproces met als uitkomst verkorting van de doorlooptijd gereed product met ruim 25%.

5. Welzijn (2007-2008). Crisis manager. Bestuur- directiecrisis vlot getrokken in de rol van veranderingsmanager. Interactieve workshops en beleidsdagen opgezet en begeleid. Implementatie gestalte gegeven en interventies gepleegd.
Resultaat: Tevreden opdrachtgever en geldschieters.

6. Inkoop- en logistiek dienstverlener (2007-2008). Senior trainer binnen de afdeling inventory control. Thema’s: service level agreement, procesoptimalisatie en klantgerichtheid. Tevens senior trainer voor het logistic centre. Thema’s: praktisch leidinggeven, communicatie, doelen stellen, veranderingsmanagement en teambuilding.
Resultaat: Verbetering van de service levels. Procesoptimalisatie. Teambuilding.

7. Gezondheidszorg (2007-2008). Senior projectleider/adviseur Raad van Bestuur. Centraliseren van inkoop & logistiek voor drie ziekenhuizen in een aparte entiteit. Parallel hieraan (gezamenlijk) inkoop-trajecten uitgerold.
Resultaat: Kwartiermaker en geestelijk vader van eencentraal geleide inkoop- en logistieke organisatie, Zorgservice XL. Kostenbesparing door o.a. standaardisatie, leveranciersreductie en prijsonderhandelingen

8. Adviesbureau (2008). Het ontwikkelen van validatie tools op het terrein van kwaliteit van zorg voor het primaire proces. Het ontwikkelen van validatie tools op het terrein van het ondersteunende proces waaronder facilitair, inkoop- en goederenlogistiek.
Resultaat: Erkend validatie tool. Uitrol internationaal in niche van de zorg.

9. Gemeentelijke overheid (2007). Trainer/coach. Workshops op het terrein van communicatie, procesoptimalisatie en veranderingsmanagement.
Resultaat: Kwantitatieve- en kwalitatieve procesoptimalisatie.

10. Brancheorganisatie voor logistieke dienstverleners (2008-heden). Senior trainer op het gebied van vaardigheidstrainingen. Onderhandelen, presentatietechnieken, projectmanagement, het maken van businesscases en security awareness. Schrijven van zorglogistieke opleidingen.
Resultaat: Kennisoverdracht en primair trainen op inzicht in eigen gedrag.

11. Gezondheidszorg. (2007-2008). Interim-manager (3000 medewerkers; 180 mio budget). Reorganiseren van de afdeling inkoop. Opdracht: op korte termijn inkoopbesparingen en voor de middenlange termijn inkoopintegratie (total cost of ownership) realiseren. Ruim 2 mio op exploitatiekosten bespaart (6%).
Resultaat: Inkoopbesparing van ruim 2 mio. Integraal inkoopbeleid opgezet.

12. Luchtvaartindustrie, logistiek en supply chain (2007). Senior trainer. Thema’s: facilitair management, projectmanagement, logistiek en inkoop.
Resultaat: Inzicht in verbeteringen. Kennisoverdracht en verankering.

13. Gezondheidszorg (2006-2007). Senior projectleider rondom thematiek patiëntenlogistiek. Reduceren wachtlijsten, ketensamenwerking met verpleegtehuizen/poortspecialisten uitgerold.
Resultaat: Optimalisatie patiëntenstroom versus capaciteitsoptimalisatie. Concrete invulling gegeven aan de besturingsfilosofie (centrale regie/planning/pmc’s).

14. Productie, handel en industrie; internationale bouwonderneming (2006). Senior projectleider (1000 FTE en 100 mio omzet). Reorganiseren van de afdeling inkoop voor drie nationale divisies van een internationale onderneming met ruim 70 mio aan inkoopvolume en diverse logistieke centra.
Resultaat: Centrale inkooporganisatie. Besparingen uitgerold die hebben met als resultante een verhoging van de ROI met 25%. Decentrale logistieke centra enerzijds ontmantelt en anderzijds samengevoegd; voorraad en assortiment- reductie met ruim 40%

15. Handel en industrie (2006). Senior projectleider. Trainen en coachen van het middenkader, managementteam en het financiële customer service center op het terrein van algemeen- en veranderingsmanagement, leidinggeven, projectmatig werken en het implementeren van veranderingen o.a. aan de hand van business cases.
Resultaat: Upgrading managementposities. Directe- en indirecte resultaten waaronder het uitrollen van businesscases die hebben geleid tot structurele besparingen. Teambuilding en samenwerking over (afdeling)grenzen heen.

16. Zakelijke dienstverlening (2005). Senior projectleider. Europese aanbesteding ERP-pakket. Professionalisering inkoopfunctie en realiseren van besparingen. Implementatie ERP pakket voor logistiek, inkoop en financieel beheer. Uitvoering van inkoopportfolio en decentraal voorraadbeheer.
Resultaat: Geslaagde implementatie. Besparingen van ruim 1 mio. Kwartiermaker van decentraal voorraadbeheer.

17. Handel en productie (2005). Interim-manager. Tevens coach van het managementteam op het terrein van algemene managementvaardigheden. Verbeteren inkoop & logistieke discipline en functioneren divisie/managementteam.
Resultaat: Beter functionerende discipline inkoop en logistiek. Kostenreductie van ruim 3 mio. Professionalisering managementteam in termen van vaardigheden, taakverdeling en resultaatgerichtheid.



Opleiding interimmanager

HBO Personeel en Organisatie
Post HBO Bedrijfskunde
MBA
APICS
Diverse managementtrainingen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Doortastend
Analystisch
Draagvlak weten te creëren
Passie
Betrokken en met distance

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

Overig

Sportief
Veel Humor
Veel ervaring

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: