Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

ICT Manager

ICT Manager

Werkervaring interimmanager

IT Manager (januari 2000 – heden)
Tritone Telecom B.V.
In Januari 2000 met een IT-afdeling bestaande uit 2 medewerkers begonnen en tot heden deze laten uitgroeien tot een volwaardige afdeling van 7 medewerkers; waarvan 2 engineers (voor de dagelijkse gang van zaken), 1 infrastructuur en netwerk beheerder, 2 Oracle DBA/programmeur ten behoeve van het operationeel houden van het billing systeem en 2 applicatiebeheerders (Siebel & SAP). De dagelijkse leiding, aansturen, coachen en begeleiden van deze medewerkers.
Jaarlijks opstellen van een budget voor de afdeling en het bewaken van het toegewezen budget. Verantwoordelijk voor de selectie, aanschaf, ontwikkeling en het operationeel houden van de huidige operating en ondersteunende systemen. Onderhouden van contacten en contracten met externe partijen (leveranciers). Projectleider en eindverantwoordelijke voor alle projecten die gerelateerd zijn aan IT. Adviseren van de directie betreffende nieuwe ontwikkelingen en toepassingen van IT, in verband met de op termijn aan te schaffen ‘goederen’.
Een strategisch I.T.-plan gemaakt dat een lijn uitstippelt voor de komende 3 jaar. Dit plan wordt regelmatig aangepast op de bedrijfs-strategie en de ontwikkelingen op IT-gebied
Enkele projecten:
• Migratie van het billingsysteem (Windows NT) naar UNIX.
• Opzetten storage area network ten behoeve van alle ondersteunende systemen en de daarbij behorende back-up strategie.
• Als Manager nauw betrokken bij de RFP, invulling en implementatie van het CRM systeem
• Nauw betrokken bij de RFP, invulling en implementatie van SAP volgde.

Sinds december 2001 bezig met de projectvoorbereiding en implementatie van windows 2000/Office XP. Waardoor het team wordt versterkt door 6 externe medewerkers die directe verantwoordelijkheids afdracht hebben aan de projectleider / IT manager. Hierbij hoort het migreren van de huidige servers naar 2000, opzetten van WAN-verbindingen, etc. Dit project is op eigen initiatief gestart om een voor de IT-toekomst van Tritone Telecom strategisch en solide fundament te hebben.


Manager Interne automatisering (april ’98 – december ’99)
Qualogy consultancy i.o. te Utrecht
Qualogy consultancy startte in april ’98 op, waardoor de werkzaamheden van thuis uit werden verricht. Gedetacheerd via Qualogy voor het opzetten van een standaard windows NT omgeving voor KPN Telecom (landelijk). Gedetacheerd bij BMBF (Bundes Ministerium for Bildung und Forschung) waar een access aplicatie naar Oracle moest worden gemigreerd ten behoeve van subsidieaanvragen in Duitsland.
Tevens bij Qualogy intern gewerkt ten behoeve van het opzetten en beheren (remote) van de interne automatisering voor kantoor Utrecht. Waarna ook de interne automatisering (opzet en beheer) voor Qualogy Duitsland volgde.


Manager Systeembeheer (oktober ‘97 – maart ’98)
Tele/Visie Telemarketeers B.V. te Maastricht
Volledig verantwoordelijk voor het automatiseringsbeleid binnen Tele/Visie. Beheer van een Windows NT 4.0 netwerk bestaande uit 2 NT-servers, 20 NT-workstations en 10 Windows 95-clients.
Maken en beheren van scripting voor inbound- en outbound- telemarketing activiteiten met behulp van het pakket Versatility Telesales Teleservices. Maken en beheren van managementrapportages ten behoeve van de directie en aandeelhouders. Maken en beheren van inbound- en outbound-applicaties met behulp van Microsoft Access 97. Beheer van een Meridian 11C telefooncentrale (2 X ISDN30)
Installeren en configureren van een Windows NT 4.0 netwerk voor een zusteronderneming (Care 4 All B.V. te Maastricht).


Diverse banen
december ‘96 - oktober ‘97
Software Engineer / Systeembeheerder: ELC Information Services B.V. te Den Bosch
maart ‘96 – november ‘96
Systeembeheerder: Radium Foam B.V. / Beddington B.V. te Maastricht
november ‘95 – maart ‘96


Opleiding interimmanager

HEAO Bedrijfskundige Informatica, LOI zelfstudie 2001 – Heden:
Automatiseringsmedewerker Informatievoorziening, ECABO. 1994 – 1995:
Information Resource Management (IRM), Hogeschool Maastricht. 1993 – 1994:
HAVO, Stedelijke Scholengemeenschap Maastricht. 1987 – 1993


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Operating systems:
MS Windows (vanaf versie 3.x – XP) server en client, MS Exchange (versie 5.5 & 2000), MS Internet Information Server (vanaf versie 3.0), MS ISA Server, Novell Netware (versie 3.11 & 3.12), Red Hat Linux (versie 6.1 & 7)

(Standaard) Software Pakketten:
MS Office (vanaf versie 3.4), MS Project, MS Visio, Norton Antivirus (Zowel Corporate els stans-alone), Sophos Antivirus, WordPerfect (versie 5.0, 5.1 & 6.0), Lotus 1-2-3 (vanaf versie 2.3), etc.

Programmeertalen:
Oracle, Cobal , Turbo Pascal, Clipper




Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels Duits

Overig

Gevolgde Cursussen:

Post HBO Management voor IT’ers 2001
Oracle 8i DBA (basis) 2001
MCSE + I voor Windows NT 4.0 1999
(Microsoft certified system engineer & Internet)
Oracle forms and reports 1999
Basiscursus AS/400 en programmeren in CL en RPG 1997
Beheer Novell 3.12 1996


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: