Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

April 2003 – heden: Afdelingshoofd BMO Gemeente Tynaarlo

BMO staat voor Bestuurs- en Management Ondersteuning en bestaat uit de teams Financieel Beheer, Financieel Beleid, P & O en Bestuurlijke en Juridische Zaken en Communicatie. Ik ben in theorie als integraal manager verantwoordelijk voor het besturen van deze teams. De Gemeente Tynaarlo is op 1 januari 2003 van het sectormodel overgegaan naar het directiemodel en heeft hiermee gekozen voor integrale managers als afdelingshoofd. Voor een groot deel zijn de bestaande afdelingshoofden gebleven. Voor drie nieuwe afdelingen, waaronder BMO, zijn managers van buiten aangetrokken.
In de praktijk is de organisatie nog lang niet toe aan integraal management, maar ben ik nog heel veel bezig met inhoudelijke aansturing, vooral op het gebied van Financiën en P & O.


September 2001 – juni 2002: Directeur TopFicie e-Knowvation

Medeoprichter en directeur van TopFicie e-Knowvation, een dochter van de TopFicie Holding. E-Knowvation richt zich op het ontwikkelen van internet-toepassingen, mobiele toepassingen gecombineerd met internet, hosting en overige internet gerelateerde diensten.
De focus bij de mobiele toepassingen lag op het opbouwen van een generiek platform, zowel in hard- als in software, met behulp waarvan SMS-verkeer met klanten groepsgewijs mogelijk is. Er is een generieke internet-applicatie gebouwd, waar klanten gemakkelijk gebruik van kunnen maken.
Specifiek verantwoordelijk voor de internet ontwikkelingen en de dagelijkse leiding over de bouw van het mobiele platform.
Daarnaast bezig met alle zaken die spelen bij het leiden van een bedrijf (financiën, recruitment, personeel, marketing en PR, sales).


Februari 1995 – september 2001: Adjunct Directeur bij CMG Noord-Nederland B.V.

Als adjunct directeur bij CMG heeft men drie taken: sales management, people management en project management. Om benoemd te kunnen worden moet eerst een driedaags assessment met positief gevolg worden doorlopen.
Een adjunct directeur is verantwoordelijk voor zijn eigen omzet, maar werkt uiteraard nauw samen met de andere adjunct directeuren en de directeur.

In deze periode diverse posities als adjunct directeur bekleed:
1995: gestart met een team van 20 mensen bij KPN Telecom in het werkveld systeem ontwikkeling, van programmeur tot projectmanager. In dit jaar gestart met de opzet van Advanced Technology (technische werkveld binnen de IT) in Noord-Nederland, bij KPN Telecom. Eind 1995 was dit uitgegroeid tot 11 mensen.
1996/1997: het AT-team verder uitgebouwd, ook buiten KPN Telecom in de sectoren Finance, Overheid en Industrie. Daarnaast bij KPN Telecom I&AT een positie als preferred supplier weten te veroveren voor een tweede support unit Customer Service. Gedurende deze periode leiding gegeven aan 30 tot 50 personen.
1998: Verantwoordelijk voor AT bij KPN Telecom. Met name hier de positie binnen het rekencentrum, werkplekdiensten en ICT/ATS (de innovatieve afdeling, met onder andere de ontwikkeling van Het Net) uitgebouwd tot in totaal 25 mensen.
Daarnaast het systeem ontwikkelingsteam bij de SU Customer Service vergroot tot 25 mensen.

1999: Binnen de nieuwe AT-vestiging in Noord-Nederland gestart met een functiegericht team (de overige teams bleven marktgericht) op het gebied van Internet/MicroSoft Backofice/E-Commerce. Dit team richt zich dus op alle marktgebieden.
Aan het einde van het jaar waren er ongeveer 15 mensen aan het werk bij Het Net Ontwikkeling van KPN. De relatie was en is dusdanig dat CMG gevraagd is partner te worden en samen ontwikkelingen op te pakken.
2000: Verdere uitbouw van de relatie bij Het Net Ontwikkeling en van het totale team tot 32 mensen medio 2000.
2001: Overgegaan naar de nieuwe vestiging Web Technology binnen CMG Noord-Nederland. Hier verantwoordelijk voor het team bij Het Net met behulp van een team manager en voor een eigen team binnen zowel Telecom als Overheid.

Andere werkzaamheden gedurende deze periode:
- vervanging directeur
- recruitment
- opleiden nieuw management
- begeleiding stagiaires
- contacten richting o.a. MicroSoft onderhouden


Februari 1991 – februari 1995: Consultant bij CMG Noord-Nederland B.V.

Gestart als functioneel ontwerper bij KPN Telecom voor een grote werkorderapplicatie. Dit is de applicatie die zorgt voor de aansturing van alle monteurs en voor het vastleggen van alle administratieve wijzigingen rondom telefoonlijnen.
Na anderhalf jaar projectleider geworden voor de nieuwe releases en na nog een half jaar de leiding gekregen over het gehele beheerteam.
In deze periode o.a. meegewerkt aan de implementatie van ITIL binnen het rekencentrum van KPN.

In juni 1994 gewerkt als manager tussen Telemedia en KPN Telecom. Communicatie tussen beide directielagen en aansturing systeemontwikkeling rondom de nieuwe telefoongids van KPN (de zgn. roze pagina’s).

December 1994 en januari 1995: fixed price/fixed date project voor vastlegging in SDW van onderdelen van AWO (de werkorderapplicatie van KPN Telecom).


Mei 1988 – februari 1991: Directeur eigen automatiseringsbedrijf.

Zelf een B.V. opgericht om in eerste instantie zelf opdrachten uit te voeren en vervolgens uit te bouwen met meer personeelsleden. In 1989 waren er vier mensen in dienst. Deze mensen waren deels gedetacheerd en deels bezig met eigen ontwikkelingen (Clipper voor MS DOS omgeving en Unify/Accell voor de UNIX-omgeving).

Vanuit dit bedrijf de volgende opdrachten uitgevoerd:
Mei 1988 – juli 1988: EDP-audit nucleair farmaceutisch bedrijf.
Analyse van de huidige graad van automatisering en automatiseringsadvies voor de toekomst.

Juli 1988 – januari 1990: Functioneel ontwerper/projectleider bij hardwareleverancier ICL.
Bij ICL ingehuurd om functionele ontwerpen op te stellen voor administratieve software voor de gezondheidszorg. De ontwerpen bevatten definitiestudies, globale ontwerpen en detailontwerpen.
Hiernaast bestonden de werkzaamheden uit begeleiding van de ontwikkeling van de software.

December 1989 – april 1990: Functioneel ontwerper
Het opstellen van een functioneel ontwerp voor een cliënteninformatiesysteem voor de RIAGG’s.

September 1986 – mei 1988: Functioneel ontwerper bij hardwareleverancier ICL.
Het maken van definitiestudies en functionele ontwerpen van administratieve pakketten voor de gezondheidszorg (psychiatrische inrichtingen en bejaardenoorden).
Het begeleiden van de verdere ontwikkeling van de pakketten na het functionele ontwerp.
Het geven van demonstraties en cursussen voor gebruikers.


Januari 1986 – september 1986: Functioneel ontwerper bij softwarehuis Ormer Computer Consultants.
Het maken van een functioneel ontwerp volgens SDM voor een financieel systeem in opdracht van 10 psychiatrische ziekenhuizen.
Het maken van functionele ontwerpen van administratieve pakketten voor de gezondheidszorg (psychiatrische inrichtingen en bejaardenoorden).



Opleiding interimmanager

V.W.O.: 1975 - 1981 einddiploma

Economie (R.U.G.): 1981 - 1986 bul
afstudeerrichting:
Bestuurlijke Informatiekunde

Cursussen en trainingen:
Communicatieve vaardigheden
Sociale vaardigheden
Functiepunt Analyse
ITIL-training KPN
Motiveren en leidinggeven
Project Management 1
Project Management 2
Technical Sales Training
Tactical Sales Training
Capability Maturity Model
Management Development Program CMG
Academie voor Ondernemerschap:
Management Forums:
Management
Commercieel
Human Capital.
PMC (Project Matig Creëren)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Projectmanagement, salesmanagement en peoplemanagement.
ICT en Telecom

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Duits
Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: