Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project- programma en change manager

Project- programma en change manager

Werkervaring interimmanager

Recente opdrachten:


Augustus 2015 - December 2015: Adviseur en interim kwaliteitsmanager bij Zorg en Zekerheid (verzekeringen). Implementatie van COBIT en ISO27001 / 2 gerelateerde controls en processen, operational risk management, Lean procesontwerp. Advies en ondersteuning bij het implementeren van maatregelen om compliant te zijn met de eisen van DNB.

Maart 2014 – Mei 2015: Manager Logistiek Consumer Products, KPN, Den Haag, tevens programmamanager
Sector: Telecommunicatie
Bij KPN gaf ik leiding aan het Partnermanagement team van deze divisie. Dit team stuurt alle partners aan waar de SCM diensten zijn ondergebracht. Tevens ben ik intensief betrokken bij het uitwerken van een centrale supply chain strategie en inrichting voor geheel KPN, waarbij IT inrichting en systemen, logistieke performance, processen, informatiestrategie en governance aan de orde komen.

Business owner in een groot programma waar diverse EAI systemen in de diverse business lagen in samenhang worden ontworpen en geïmplementeerd: CRM, ERP en logistiek.

Tenslotte ook verantwoordelijk voor de implementatie van nieuwe diensten voor de diverse KPN business units. Lid van het management team.

Februari 2014 – Juni 2014: Global advisor voor Panalpina, Basel
Sector: Logistiek
Wereldwijde advieswerkzaamheden, audits en ondersteuning bij kritische projecten en initiatieven, informatiemanagement, en WMS implementaties.

Mei 2013 – Heden: Parttime Docent aan de Rotterdam Business School (Rotterdam University)
Sector: Universitair onderwijs

Ik geef op parttime basis colleges aan de Master opleiding Consulting & Entrepeneurship in het vakgebied Organizational Development & Change
Management. Daarnaast ook als docent strategic sourcing voor de Master in Logistics Management. Daarvoor ontwikkel ik ook de betreffende modules.

Kennis van didactische methodieken, accreditatiecriteria, kwaliteitsverbetering in het onderwijs, onderwijs volgsystemen, en andere ondersteunende systemen.

September 2010 – Oktober 2013: Sr.Projectmanager, Programma manager en IT manager bij CEVA logistics (50.000 FTE)
Sectoren: Contract Logistics, Supply Chain Management
De laatste 12 maanden werkte ik als IT manager bij CEVA (50.000+ werknemers). Gaf leiding aan afdeling, stuurde leveranciers aan, etc. Lid van het management Team te Den Haag.

Daarvoor deed ik bij CEVA twee jaar Project & program management ten behoeve van diverse key business en IT projecten. In die rol stuurde ik diverse IT en business projecten aan. Ook zette ik processen op, initieeerde resource planning, en deed change en incident management. Gaf daarbij leiding aan teams en projectmanagers en onderhield intensief contact met (eind)klanten.
Werkgebieden waren:
- Implementatie van IT en dienstverlening bij nieuwe business ten behoeve van een pharmaceutisch bedrijf, industriele klanten, electronica leveranciers en webshops, op diverse WMS omgevingen, waaronder RedPrairie Discrete en Dispatcher.
- Toepassing van GAMP5 met de daarbij behorende validatietrajecten, opzetten QMS, GxP risicoclassificatie en -management, hardware kwalificatie, supplier assessment responses, en zo nog meer, ten behoeve van diverse projecten.
- Onderzoeken en invoeren van nieuwe business initiatieven
- Due diligence onderzoek bij overnames.
- Constructie van nieuwe warehouses, verhuizingen. Senior Business Implementatiemanager
- Implementatie van een op ISO 27001 gestoeld ISMS, leidend tot ISO 27001 certificering .

Relevante kennisgebieden: Business development, MSP, Prince2, leveranciersmanagement, systeemontwikkeling, change en helpdesk processen, operationeel procesontwerp, financien, RedPrairie implementatie, change management, resource management and planning, Agile ontwikkeling, GAMP5, GxP, software validation, ISO 27001.

Mei 2010 – augustus 2010 Adviesopdracht (vertrouwelijk)
Adviesopdracht inzake veranderstrategie bij een internationale holding.

Juli 2009 – maart 2010: Sr. Project Manager bij Norfolkline / Maersk
Sector: Maritiem
Freelance Sr. Project Manager van een internationaal project inzake de vervanging van het huidige boekings- en reserveringssystemen voor alle kantoren, routes en activiteiten, business aanpassingen, harmonisering processen en verandermanagement. Ik stuurde daarbij zowel de business als interne IT en externe leveranciers aan.

Relevante kennisgebieden: ESB implementatie, Java 3 tier bouw, SOAP, webservices, SOA, revenue management, vessel planning, procesoptimalisatie en –harmonisatie, vracht en passagierscombinaties, leveranciersmanagement.

Januari 2009 – juli 2009: Programma manager bij Delta NV
Sector: Energie
Als programmamanager was ik hier verantwoordelijk voor het B2C gedeelte van het programma “stroomopwaarts”, de organisatie aanpassend aan de nieuwe wettelijke eisen inzake splitsing van rollen en infrastructuur in de energiemarkt. Hierbij zorgde ik voor inrichting van een veranderprogramma waarin technische en commerciele taken in harmonie en overeenstemming met de berdijfsstrategie zijjn benoemd en als project ondergebracht binnen het programma.

Ik hield me hierbij naast de wettelijk voorgeschreven marktransitie bezig met de bouw en aanpassing van een CRM systeem, inrichting van de ESB functie in Tibco, EMV en MDB rolimplementatie in systemen, electronic enterprise en web portals, data warehousing en inrichting van een ODS (Operational Data Store).

Relevante kennisgebieden: Business processen en –ontwikkeling, Programmamanagement, MSP, ESB (Enterprise Service Bus), Webservices, Microsoft Dynamics, Datawarehouse, Data mining, ODS, Web portals.

Opleiding interimmanager

- Atheneum, dipl. 1978
- KPMG EDP and ICT audit opleiding, cert. 1983
- NIVRA mod., cert. 1983
- Pedagogiek MO, cert. 1986
- MBA (Universitair docent), 2012

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Verandermanagement
Logistiek management
Processen en systemen

Talenkennis interimmanager

Nederlands (Perfect)
Engels (vloeiend)
Duits (redelijk)
Frans (Matig)

Overig

In de loop van de jaren heb ik een duidelijke visie ontwikkeld over de dynamiek van leidinggeven die het beste werkt in een tijd waarin snelle en continue verandering de norm aan het worden is. Ik geloof in het vermogen van mensen om steeds te leren en te groeien, en ik heb de ambitie om mensen daar te brengen waar ze het beste uit zichzelf halen en de meeste meerwaarde hebben voor het bedrijf.

Deze combinatie van hard skills en soft skills heb ik gebruikt in complexe, vaak internationale omgevingen, bedrijven en programma’s of projecten. Daarbij ben ik in staat gebleken om de diverse belangen die bestaan bij de diverse stakeholders op alle niveau’s te respecteren en samen te voegen.

Daarbij zijn mijn communicatieve vaardigheden van veel waarde. Allereerst kan in uitstekend orde scheppen in complexe situaties en deze daarmee overzichtelijk en beheersbaar maken. Verder kan ik teams overtuigen en meekrijgen, vooral omdat ik uitga van directe en open communicatie op basis van feiten en argumenten, waarbij kritische inbreng van het hele team de norm is. Tenslotte werk ik overwegend met professionals en die moeten hun professie kunnen en willen uitdragen.

Waar nodig kan ik dan de rol van coach oppakken, en mensen verder helpen met de uitdagingen waar ze voor staan. Ik schep daar veel genoegen in, getuige ook mijn betrokkenheid bij het universitair onderwijs.

Bij al mijn werk staat integriteit, betrouwbaarheid, openheid en transparantie voorop.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: