Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim management

Interim management

Werkervaring interimmanager

09/04 - College van Zorgverzekeraars
Organisatie-adviseur / trainer bij veranderingsproces binnen de preventie-organisatie

06/04 - Gemeentelijke Dienst Sociale Zaken
Begeleiding veranderingsproces/procesoptimalisatie binnen de afdeling Handhaving & Terugvordering

07/03 – 08/03 KPN-Mobile
Verzorgen workshops voor eigen personeel en verkopers rond (her)introductie van KPN i-mode

03/03 – 09/03 Fortis
Verzorgen diverse trainingen en workshop in het kader van een Leiderschap Ontwikkelings Traject.


06/03 - 06/04 Sara-Lee /DE
Verzorgen internationale workshop rond invoering resultaat gericht werken. Voertaal Engels, locaties: Brussel, Parijs, Barcelona en Utrecht.

01/02 – heden ABN-AMRO Bank
trainer MD-programma voor high-potentials: Retail, Zaken en Specialisten: communicatieve- en managementvaardigheden, persoonlijke effectiviteit

01/02 – 01/03 Integrated Chemicals
Begeleiding oplossing voor opvolgingsproblematiek

08/02 – 03-03 Interpolis
Interim opdracht: Projectmanager ontwerp en uitvoering integratie direct-writer Sterpolis in Interpolis Schade Particulier. Projectscope integratie op het gebied van personeel (inclusief uitvoering Sociaal Plan), marketing & communicatie, verkoop- en schadeproces, ICT. In totaal 9 deelprojecten, totaal budget € 7 mio.

09/01 – 04/02 RABO-Bank
Trainer Mental Selling Power – training gericht op bewustwording van belemmerende overtuigingen en de mogelijkheden van verandering.

07/01 – 07/02 Interpolis
Interim opdracht: Projectmanager beëindigen vestigingsactiviteiten bij sluiting bedrijfsonderdeel. 60 medewerkers bij start, afbouw naar 2. Intensief overleg met afnemers bij conversie producten.

06/00 – 06/01 Interpolis Intermediair Bedrijf
Interim Opdracht: Projectmanager conversie en uitrol nieuw verzekeringsproduct (doorstart, projectgrootte 25 manjaar) Het project liep al een jaar maar was volledig vastgelopen.

04/00 – 05/00 Interpolis Intermediair Bedrijf
Interim Opdrcaht: Opstellen organisatiebreed advies inzake de vervanging van het verzekeringsadministratiesysteem voor particuliere schadeverzekeringen. De onderzoeksgebieden waren product, voortbrengingsproces, financiële verwerking, consequenties tussenpersonen, technische randvoorwaarden en kosten-baten.

01/00 – heden Diversen
Individuele coaching van diverse personen, werknemers en ondernemers. Kenmerk: het verleggen van individuele grenzen

01/00- heden ISBW
docent en trainer op de terreinen algemeen-, informatie-, personeels-, verander- en financieel management op (post)-HBO niveau.

03/00 – 08/02 BetterJobs BV
Medeoprichter en statutair directeur van een wervings- en selectiebureau gericht op de IT-markt


1999 - 9/99 Argus Integrated Solutions
Director Business Consulting: verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een nieuwe business-unit: business consultancy rond implementatie SAP/R3 Human Resources.

1998 CMG Bedrijfsinformatiesystemen BV
Adjunct-Directeur: verantwoordelijk voor ontwikkeling, verkoop en ondersteuning van een salarisverwerkend systeem en een personeelsinformatiesysteem. Trainer Management Development Programma.

1996 – 1997 CMG Finance BV - divisie Management Consultancy
Teamleider: dagelijkse aansturing van een groep (senior) consultants; organisatie-ontwikkeling van een Zorg-groep. Kwaliteitsmanager voor de gehele vestiging.
Senior Management Consultant: adviseren en begeleiden van diverse (groot)banken bij de invoering van de 36-urige werkweek; docent gebruikerstrainingen; adviseren van diverse organisaties bij de inrichting van de informatiehuishouding.

sep. 1993 – 1995 ELVIA Verzekeringen
Hoofd Personeel & Organisatie, lid van het management-team met procuratierecht: eindverantwoordelijk voor ontwikkeling en implementatie HRM-beleid; verandermanagement; implementatie Total Quality Management; uitvoeren van afslankingsoperatie (vermindering van 23 FTE’s) . Eerste onderhandelaar met OR en vakorganisaties. Projectleider invoering nieuw Personeelsinformatiesysteem en diverse BPR-activiteiten. Docent/trainer management-vaardigheden (o.a. coaching, functioneringsgesprekken, slecht nieuws gesprekken).

dec. 1992 – aug. 1993 ELVIA Verzekeringen
Stafmedewerker Bedrijfseconomisch bureau: (her)structureren van de interne organisatie van de sector Marketing & Verkoop; begeleiding strategievormingsproces; opstellen strategisch ondernemingsplan 1993 - 2000, inclusief nieuwe organisatiestructuur. Voorbereiding implementatie TQM.

1990 – 1992 ELVIA Verzekeringen
plv. Sectorleider Informatievoorziening en Diensten (1992) / Hoofd Informatievoorziening (1990):
verantwoordelijk voor de gehele informatievoorziening: resourcing, IT-middelen en budgetten; herstructureren van de afdeling en planning & control van automatiseringsprojecten op basis van SDM-2.

Als gekozen voorzitter van het afdelingshoofden-overleg deelnemer van de Adviesraad. Deze 4-koppige raad diende de directie met adviezen terzijde te staan op strategisch gebied.

1989 Automatisering Management Nederland
informatieanalist: (mede) opstellen van een informatieplan ten behoeve van de dienst Infra. (Opdrachtgever: Nederlandse Spoorwegen). Docent/trainer Projectmanagement

jan. 1986 - 1998 Automatisering Management Nederland
Systeemontwerper/projectleider: Ontwikkelen van een koppeling tussen de Technische Dienst-registratie en de bedrijfsadministratie. Projectmanagement (30 manjaar). Trainer projectmanagementvaardigheden.

1981 – 1985 Delta Lloyd Verzekeringen
Programmeur/systeemanalist - ontwikkelen van systemen voor de administratie van Collectieve Pensioenen en de rechtenadministratie van het pensioenfonds PGGM.


Opleiding interimmanager

Atheneum-B (diploma)
WO Wis- en Natuurkunde (kandidaatsniveau)
AMBI (Volledig)
MBA - WO-Bedrijfskunde, afstudeerrichting: Strategie en Organisatie inclusief NIMA-A en NIMA-B (vrijgesteld) (Open Universiteit 2000)
diverse cursussen en workshops op het terrein van HRM, projectbeheersing, organisatieontwikkeling en verandermanagement, Coaching en Training
Gecertificeerd Practitioner NLP (2002), Master Practitioner NLP (2003)
TOP-Coach


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

analytisch vermogen, visie, organisatiebewustzijn, samenwerken, coachen, resultaatgerichtheid, besluitvaardigheid, risicobereidheid, initiatief

Talenkennis interimmanager

NL, EN

Overig

lid van de Orde van Organisatieadviseurs (Ooa),
Certified Management Consultant
Registerinformaticus, lid van VRI

Op ICT-gebied vooral geïnteresseerd in de menselijke kant van ICT. Minder affiniteit met en kennis van het puur technische vlak.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: