Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Brand Manager / Sales & Marketing manager

Brand Manager / Sales & Marketing manager

Werkervaring interimmanager

Juli 2004- heden :
consulting: Project management in Marketing-Sales

Januari 2007
Inextenzo Oldenzaal, project KLM FB club
Belangrijkste activiteiten ;
A.Het in kaart brengen van de behoefte van potentiële FB golfclub leden. Wat zijn de belangrijkste redenen om lid te worden van de FB Golfclub?
b) Het selecteren van interessante en relevant content partijen (wereldwijd) voor de Golfshop. Welke content moet in de FB golfclub aanwezig zijn om een maximaal onderscheidend vermogen te bieden en potentiële leden over te halen om lid te worden?
c) Onderzoek naar mogelijke communicatiekanalen om potentiële FB Golfclub leden te werven.

Januari 2005- Augustus 2005
Januari 2006- December 2006
Golfino AG Glinde Duitsland
· Ontwikkeling van de Benelux markt;
Onderzoek potentie van de golfkleding markt in de Benelux
Opzetten van een verkoop team
Kontakt maken en onderhouden key accounts.
Introductie van shop in shop systeem
Ontwikkelen van een marketingplan
Schrijven van een mediaplan
Re-organiseren , begeleiden van eigen outlet winkels in Roermond en Maasmechelen.
· Onderzoek naar start franchise concept
· Onderzoek golfkleding markt naar kinderkleding
· Onderzoek naar de potentie van een nieuw afzetkanaal op verschilldende luchthavens.

Juli 2004- Februari 2005
Abraham Schinken Seevetal Duitsland
· Markt onderzoek in Duitsland naar consumenten markt en de behoefte van de groothandel.
· Als gevolg van de uitkomst van het onderzoek een nieuw communicatieplan opgesteld incl. nieuwe verpakking, advertentie compagne en sales pack voor de groothandel.

Oktober 2003- 31 Maart 2004
Wessanen
Project Management: International Marketing Manager
Reporteert aan International Marketing Directeur
Voornaamste werkzaaamheden:
· Herziening van marketing activiteiten voor locale marketing teams bij de diverse bedrijven van Wessanen in verschillende europese landen.
· Coach locale marketing teams in ontwikkeling van nieuwe mogelijkheden.
· Markt onderzoek naar nieuwe trends in voeding voor de verschillende organisaties.

Januari 2001- September 2003.
L ‘Oreal Nederlands BV
Brand manager Kérastase Netherlands
Reporteert aan General Manager Division Coiffure Nederland
Voornaamste werkzaamheden:
· Verantwoordelijk voor een verkoop budget van 5.2 miljoen Euro en een uitgave budget van 3.5 miljoen Euro.
· Leiding geven aan een management team van een sales manager, senior product manager, trainings manager, sales support manager en een assistent,het totale team bestaat uit 13 mensen.
· Re-organisatie van de organisatie gebaseerd op het merk,de markt en de winstgevendheid
· Ontwikkeling van een nieuwe startegie, gebaseerd op markt informatie
· Brand Imago verhoogd door distributie, marketingkalender en trainingsprogramma.
· Introductie van selectieve distributie
· Introductie van een nieuwe tarief structuur
· Ontwikkeling van een nieuw bonus system voor verkoopteam
· Integratie van sales/marketing/training
· Begeleiding van Key accounts
· Ontwikkeling van plan van aanpak ten aanzien van de parallel markt
· Controleren van de voorraad niveaus
· Controleren van credit management
· Contact met de pers
· Samenstellen van een 3 jaren plan voor het merk in Nederland.
· Schrijven van budget voor het merk.
· Ontwikkelen van materiaal ter ondersteuning van het verkoopteam.
Resultaat
· Groei van 10 % in een markt die stabiliseert.
· Groei van een netto resutlaat van 3.5%
· Verhoging van het merken imago van een midden naar hoog segment.
· Creëeren van een compleet nieuw team met eigen P&L en een goed niveau van netto resultaat
· Een markt aandeel van 38.1 % in de professionele haarverzorgingsmarkt.
· Ontwikkeling van een eigen website.
· Distributie verschoond van parallel

1999- november 2000
Mexx Benelux Houten/Brussel.
Line Manager Mexx Youth Benelux
Rapporteert aan Commercieel Directeur Mexx Benelux
Voornaamste werkzaamheden:
· Verantwoordelijk voor een sales budget van 61 miljoen gulden en een uitgave budget van 5 miljoen gulden.
· Leiding geven aan 10 regiomanagers en 1 product manager.
· Ontwikkelen van nieuwe verkoopmethode voor verkoop in de showrooms.
· Budgetten plannen en distrubutie plannen ontwikkelen.
· Ontwikkelen van strategieën naar aanleiding van marktinfo
· Begeleidingen en budget afspraken maken met Key accounts en Franchisenemers.
· Mede ontwikkelen van nieuwe partnershipovereenkomst.
· Verantwoordelijk voor de Benelux input in de internationale Decision Making Unit op vlak van product en marketing.
· Verantwoordelijk voor het productplan.
· Onderhandelen met klanten over budgetten, marge, en image.
· Lancering van BabyMexx incl. SIS formule bij een keten in NLD
· Ontwikkelen van een shop in shop formule voor grotere klanten.
Resultaat
· Omzet verhoging van 40% in 1 jaar
· Realisatie van verkoopbudget/ uitgave budget


1996-1999
Estée Lauder Companies, London.
Senior Area Sales Manager Clinique Travel Retailing (Benelux, Franrijk, Italië, Spanje,Portugal).
Rapporteert aan Regional Sales Director Clinique Travel Retailing.
Voornaamste werkzaamheden:
· Verantwoordelijk zijn voor een sales budget van 11miljoen dollar en een uitgave budget van 2,5 miljoen dollar.
· Leiding geven aan 1 junior area salesmanager, 1 sales development coördinator, 28 verkoopconsultants en een assistent op kantoor.
· Introduceren van Clinique op de belangrijkste luchthavens van Spanje en Portugal.
· Onderhandelen over listing aan boord van o.a. Iberia, TAP en Viva Air.
· Onderhandelen over extra verkoopruimte in de winkels.
· Afstemmen van ideeën met Store design afdeling voor nieuwe installaties.
· Dagelijks contact met klanten.
· Onderhandelen over marge/prijsafspraken met de inkoopafdelingen/directie.
· Onderhandelen over assortiment en product – introducties.
· Ontwikkelen en uitvoeren van promoties op de diverse luchthavens.
· Forecast voor nieuwe producten en het ondersteunend materiaal.
· Dagelijks contact met het distributiecentrum.
· Ontwikkelen van een incentive programma voor de verkoopconsultant.
· Uitwerken van nieuwe marketingstrategieën in samenwerking met diverse afdelingen in New York.
· Organisatie van een Mall event op luchthaven Schiphol.
Resultaat.
· Verhogen van het marktaandeel naar 1.8%
· Verhogen van het verkoop resultaat met meer dan 30 %.
· Realisatie van het sales/uitgave budget.

1992-1996
Esteé Lauder Companies, London.
Area Sales Manager Clinique Travel Retailing ( Benelux, Frankrijk, Italië, Zwitserland)
Rapporteert aan Regional Sales Manager Clinique Travel Retailing.
Voornaamste werkzaamheden:
· Introduceren van Clinique in meer dan 25 winkels op diverse luchthavens in het gebied.
· Verantwoordelijk voor een sales budget van 7 miljoen dollar en een uitgave budget van 1.7 miljoen dollar.
· Introduceren van Clinique aan boord van Ferry-maatschappijen zoals Stena BV en BF.
· Onderhandelen over listings aan boord van KLM, Swissair, Alitalia, Transavia, Martinair.
· Onderhandelen over assortiment en product introducties.
· Onderhandelen over marge/prijzenafspraken.
· Ontwikkelen en uitvoeren van verschillende promoties op diverse luchthavens.
· Dagelijks contact met het distributiecentrum.
Resultaat
· Verdubbelen van de omzet in 3 jaar.
· Verhogen marktaandeel naar 1.5 %.


1989-1992
Crystal Fashions LTD, Almere Haven.
Trainings manager Continental Europe
Rapport General Manager Continental Europe
Voornaamste werkzaamheden:
· Organiseren en ontwikkelen van verschillende trainingsprogrammas in de diverse talen, lokaal en de verschillende landen op het Europese continent.
· Ontwikkelen van een handboek voor het verkooppersoneel.
· Organiseren van regionale marketing- en verkoopseminars.
· Organiseren van perspresentaties in samenwerking met PR-manager.
· Ontwikkelen van een nieuw imago van het verkooppersoneel en daarmee samenhangend de ontwikkeling van een nieuw uniform.


1989-1987
Esteé Lauder BV Amsterdam
Account Executive en Trainingsmanager Aramis.

1987
Lancôme BV Weesp.
Reizend schoonheidsspecialiste


Opleiding interimmanager

OPLEIDINGEN

1983 Havo examen St. Maartenscollege, Voorburg
1984 Instituut Alpin Videmanette, Zwitserland, Diploma Alliance Française, Cambridge Engels, Goethe Deutsche.
1985 STIVAS, Diploma Schoonheidsverzorging, Instituut Lia Goosmann Rotterdam.
1985 CIDESCO, International Diploma Schoonheidsverzorging, Instituut Lia Goosmann, Rotterdam.
1986 STIVAS B Diploma Voortgezette Opleiding Schoonheidsverzorging Lia Goosmann, Rotterdam.
1987 International Marketing en Management, Bell College, Maastricht.
1988 Middenstands Diploma.
1989 NIMA A SRM, Amsterdam.
1990 Berlitz Crash Course Italiaans
1993 Computer cursus Windows pakket en AS 400
1994 Sollicitatie – en beoordelingsgesprekstechnieken cursus, Londen
1998 Time management, Londen.
1998 Onderhandelingstechnieken, Oxford.
1998 Mentally Tough Training, Oxford.
1998 Spaanse cursus Antigua, Guatemala.
2001 Culture and Strategy L’Oréal Company, Paris
2001 Salon; How can you make it rentable, Paris L’ Oréal
2002 Neuro Linguistic Practitioner, Nijmegen
2003 Vision, General Management, Fontainebleau France


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

•Doelgericht
•Standvastig
•Inspirerend
•Motiverend
•Geïnteresseerd
•Besluitvaardig
•Resultaatgericht
•Leider
•Ambitieus
•Koel bloedig


Talenkennis interimmanager

Talen
Nederlands Moedertaal
Engels Vloeiend mondeling en schriftelijk
Frans Vloeiend mondeling, redelijk schriftelijk
Duits Vloeiend mondeling, redelijk schriftelijk
Italiaans Algemene mondelinge kennis
Spaans Algemene mondelinge kennis


Overig

Nevenactiviteiten.
1986 Publicatie scriptie in het Handboek voor schoonheidsverzorging
1987-1989 Evenementencommissie Hockeyvereniging
1997 PR commissie Europa Cup Hockey voor Landskampioenen.
1999-2000 Onderzoek naar mogelijkheden voor het opzetten van een webwinkel Cosmetica( incl design webwinkel )
2000-2003 Golfweekcommissie

Hobby’s
Golfen, Hockeyen, Skiën, lezen.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: