Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Inkoopadviseur/manager

Inkoopadviseur/manager

Werkervaring interimmanager

okt 2008/heden: Grootste landelijke verzekeraar
Uitwerken en opzetten van een ondersteunend team (bedrijfsbureau) t.b.v de werkzaamheden van de sector ICT Sourcing & Procurement. Denk hierbij aan het invoeren van een inkoopkalender, verder ontwikkelen rapportages, vaststellen en bijhouden templates, etc;
Uitvoeren inkoopactiviteiten. V.b. het omzetten van een contract m.b.t. het uitvoeren van applicatiebeheer van inspanningsverplichting en time/material basis naar resultaatverplichting en fixed basis.

mei 2008/okt 2008: Grote landelijke verzekeraar
Inkoop Projectleider Tender ICT Detacheringcontracten UVIT breed;
Uitvoeren vooronderzoek project Software Asset Management;
Adviserend Teamlid vanuit inkoop bij Sourcingstrategie ICT

okt 2007/mei 2008: Energiesector
RFP traject uitgevoerd mbt aanschaf Meter to Bill Software Applicatie incl. implementatie, integratie en beheer & onderhoud;
Inbreng specialistische Inkoopkennis in voortraject Aanbesteding Inhuuractiviteiten inclusief de mogelijkheid deze om te zetten naar Resultaatgerichte Overeenkomsten (Managed Resource en Outtasking) in de toekomst;
Europese Aanbesteding uitgevoerd ten aanzien van “Adviesondersteuning Subsidiemanagement”.

nov 2006/okt 2007: Belastingdienst
Projectleider Inkoopkernteam verschillende aanbestedingen. Inkooptechnische trekker van RFI tbv outsourcing Ontwikkeldiensten (ontwikkelcapaciteit en ontwikkelplatform)

jan 2006/jan 2007: Landelijke Kabelcom/Multimedia organisatie*
Inrichten Contractmanagement binnen de IT organisatie. Coachen nieuwe Manager Service Management.

okt 2005/mrt 2006: Internationale IT dienstverlener
Inkooptechnische begeleiding outsourcingstraject ‘Housen Data Center’
Opstellen en evalueren RFI, RFP en contractering (Engelstalig)

sept 2005/jan 2006: Zorginstelling Noord Nederland
Uitvoeren inkoopprojecten, opstellen inkoopplan, verdere professionaliseren inkoopprocessen en coachen inkoopteam

okt 2004/okt 2005: Internationale detachering- en interim organisatie*
Voeren van sollicitatiegesprekken met kandidaten voor verschillende inkoopfuncties.

sept 2004/juli 2005: Landelijke Kabelcom/Multimedia organisatie*
Tactisch Inkoper, hoofdzakelijk ICT en inhuur

juli 2003/juli 2004: Rondreis met gezin door Australië en Nieuw Zeeland

febr 2001/juli 2003: Landelijke Verzekeraar
Teammanager Contractmanagement en Opdrachtcoördinatie

febr 2000/febr 2001: Landelijke Verzekeraar
Beleidsmedewerker ICT met het aandachtsgebied Leveranciersmanagement

juni 1997/febr 2000: Landelijke Verzekeraar
Project-inkoper ICT

mei 1992/juni 1997 : Nederlands Grootste Inkoopcentrum
Inkoopadviseur Informatisering

mei 1990/mei 1992: Nederlands Grootste Inkoopcentrum
Inkoper Informatica

dec 1987/mei 1990: Nederlands Grootste Inkoopcentrum
Inkoper Informatica

apr 1984/dec 1987: Nederlands Grootste Inkoopcentrum
Assistent inkoper

* De werkzaamheden vanaf september 2004 zijn vanuit mijn eigen bedrijf uitgevoerd.


Opleiding interimmanager

Leader Academy, Management training
Cursus Beleid maken
Cursus Projectmanagement (basis Prince II)
HEAO-MER (diploma)
Nevi II (diploma, inclusief scriptie)
Nevi I (diploma)
Basis AMBI modules (3 diploma’s)
Instituut Pont, secretaresse opleiding (diploma)
HAVO (diploma)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kartrekker, Doorzetter, Nieuwsgierig, Bruggenbouwer, Oplossingen zoeken, Samenwerken, Plezier in alles wat je doet

Talenkennis interimmanager

Engels in woord en geschrift: zeer goed

Overig

Specifieke ervaring:
Inkoopprojecten:
- Verschillende ICT outsource trajecten
- Inkoopanalyse (gezamenlijk project geheel Inkoop)
- Afsluiten contracten uitbesteding software ontwikkelactiviteiten
- Aanschaf en implementatie Call Reduction Tool (Engelstalig)
- Afsluiten beheer- en onderhoudsovereenkomst Inventory Management Systeem
- Afsluiten beheerovereenkomst werkplekken, inclusief nadere overeenkomst en SLA’s
- Afsluiten Oursource overeenkomst mainframe, inclusief mensen en middelen. Bestaande uit: Mantelovereenkomst, 4 Nadere overeenkomsten en onderliggende Dossier Afspraak en Procedures
- Invoeren Contractadministratie systeem
- Aanschaf CRM software pakket (2 x beide overeenkomsten waren Engelstalig, het betrof twee verschillende Amerikaanse bedrijven)
- Inkoopportfolio ICT bepalen, project i.s.m. Controlling
- Meerjaren inkoopplan opstellen
- Vervanging mainframes (eenmaal een Siemens en eenmaal een Unisys systeem)
- Afsluiten overeenkomst Wide Area Network (WAN), inclusief beheer en onderhoud
- Aanschaf Planningssysteem
- Afsluiten raamovereenkomst hardware (Personal Computers, Servers, Lap Tops)
- Afsluiten dienstverleningsovereenkomsten met vrijwel alle grote ICT dienstverleners in Nederland.
- Afsluiten contract voor het Euro gereed maken van software applicaties
- Afsluiten overeenkomst voor het extern 2000 bestendig maken van mainframe software
- Afsluiten raamovereenkomst (digitale) kopieermachines

EG aanbestedingen uitgevoerd o.a. op het gebied van:
- Personal Computers (meerdere projecten)
- Microverfilming systeem
- Unix servers
- Digitaliseren van geografische kaarten
- Drukwerk
- Opstellen functionele eisen t.b.v. een postverwerkingstraat
- Papier
- Huishoudelijke artikelen


Overig:
Naast bovenstaande projecten, heb ik in de functie van Teammanager Contractmanagement tussen 2001 en 2003 twee teams opgezet en gemanaged. Dit hield onder meer in het vaststellen van functie omschrijvingen en de verschillende rollen binnen de organisatie, en het beschrijven en implementeren van processen en procedures. Dit had betrekking op de volgende werkgebieden.
1. Opdracht Coördinatie. Dit team is verantwoordelijk voor de coördinatie van opdrachten die vanuit de ITIL processen binnen ICT worden verstrekt.
2. Contractmanagement. Dit team is verantwoordelijk voor het sluiten van relevante ICT contracten. Nadat de contracten gesloten zijn blijft een Contractmanager verantwoordelijk voor het uitnutten en de optimalisatie van het contract. In het kader van contractmanagement is een aanschaf proces met alle inkoopstappen en –rollen uitgewerkt en geïmplementeerd binnen Univé ICT.

Verder heb ik, van medio 2001 tot eind 2002, de rol van Plaatsvervangend Manager Service Management vervuld. Daarna heb ik, tot het moment dat ik Univé heb verlaten, de rol van Plaatsvervangend Manager Controlling en Contractmanagement vervuld. In beide gevallen betrof het een plaatsvervanging van alle taken bij afwezigheid van de betreffende manager, en structurele verantwoordelijkheid voor de HRM taken van de medewerkers van de betreffende afdelingen.

Tevens heb ik meerdere keren de workshop Contractmanagement voor Vermande Studiedagen verzorgd. Ook ben ik twee keer als spreker op Praktijkdagen van het Management Studiecentrum (ism ISPG) uitgenodigd, het betrof hier het vakgebied Leveranciersmanagement


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: