Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Hoofd Dienstverlening PCH-Parkeerservices a.i. 2009 (7 maanden)

Onderdeel van het aannemersconcern VolkerWessels (omzet € 90 miljoen). Het leidinggeven aan 3 kantoren, bestaande uit front- en back-office en een callcenter t.b.v. het parkeerbeheer in 3 stadsdelen van de gemeente Amsterdam, totaal 25 medewerkers. Verantwoordelijk voor het verstrekken van parkeervergunningen. Uit hoofde van deze functie had ik intensief contact met de betreffende stadsdelen en andere betrokkenen bij het parkeerbeheer. Beëindigen van de licentie voor het beheer van een stadsdeel per 1 juli 2009 met alle organisatorische en personele consequenties.

Organisatieadviseur Dierenbescherming Nederland a.i. 2008 (5 maanden)

Het kritisch beoordelen van de bedrijfsprocessen en de interne organisatie van de Landelijke Inspectiedienst van de Dierenbescherming (LID). De LID bestaat uit een callcenter waar alle telefoonverkeer wordt verwerkt voor de Dierenbescherming en waar alle meldingen binnenkomen voor dierenleed. Deze meldingen worden uitgezet bij de landelijke inspecteurs (BOA’s).
De hoofdtaak heb ik gericht op de juistheid van de samenhang tussen deze 2 afdelingen.
Heb een negatief advies uitgebracht.

Projectadministrateur CIZ a.i. 2007 ( 5 maanden)

Bij de landelijke zorginstelling CIZ, in het kader van de jaarrekening 2006, het verzamelen van kosten besteed aan diverse projecten in de 3 noordelijke regio’s. De administratie was hiervoor niet ingericht. Het implementeren van een projectadministratie en het begeleiden van projectleiders i.z. het omgaan met toekomstige projecten.

Hoofd Ondersteuning TenneT a.i. 2006 (6 maanden)

Tennet is de eigenaar van het grootste deel van het elektrische hoogspanningsnet in Nederland gevestigd in Arnhem. In Voorburg is een onderdeel gevestigd verantwoordelijk voor het leidingennet in Zuid-Holland. Leidinggeven aan de medewerkers van het kantoor in Voorburg in de rol van ‘people manager’. Het betrof hier de interne diensten van deze vestiging, bestaande uit controllers, werkvoorbereiders, tekenkamer, juridische zaken, grondzaken en secretariaat (35 personen).

Manager van Het Slot Zeist a.i. 2003 – 2006 (30 maanden)

Algehele operationele leiding over Het Slot Zeist (commercie, facilitair en financiën).
Rapporteerde aan de directie Accommodaties van de gemeente Zeist. Doel: het verbeteren van het rendement van het slot. Het slot conformeerde zich aan de gemeentelijke administratie en rapportage/begrotingscyclus (BBV).

Hoofd Bedrijfsbureau Financiën/Projectleider a.i. 2001 – 2003 (22 maanden)
Woonzorg Nederland - Amsterdam

Het leidinggeven aan en het verbeteren van de organisatie van de financiële afdeling van het bedrijfsbureau van de divisie Projectontwikkeling. Het bedrijfsbureau ondersteunt de nieuwbouw en renovatie van seniorenhuisvesting. Onderhandenprojecten 400 miljoen. Kennis van de BTW-problematiek in de bouw, verhuur en koop van vastgoed in relatie tot de zorgsector.
In de 2e periode projectleider voor het opzetten van een verkoopadministratie/organisatie voor nieuwbouw koopwoningen. Budget voor nieuwbouw € 200 miljoen per jaar.

Manager Personeels- en Salarisadministratie (PSA) a.i. 2000-2001 (9 maanden)
Wilma B.V. - Weert

Verantwoordelijk voor het samenvoegen van de afdeling personeelsadministratie met de afdeling loon/salarisadministratie (PSA, 15 medewerkers) van het aannemersbedrijf Wilma (2.200 medewerkers). Het leiden van de afdeling PSA; het doorvoeren van nieuwe procedures en werkmethoden. Doel: het verbeteren van de in- en externe communicatie, continuïteit en de kwaliteit van de werkzaamheden.

Hoofd planning en control Betuweroute a.i. 1999-2000 (14 maanden)
NS Railinfrabeheer B.V. - Utrecht

Verantwoordelijk voor planning en control van de projectgroep Archeologie van de Betuweroute. Budget 66 miljoen. Het aansturen van medewerkers op het gebied van finance, control en planning. Rapporteerde aan de Projectorganisatie Betuweroute. Lid van het managementteam.

Projectadministrateur a.i. G.M.O. en balansanalyse 1997-1999 (15 maanden)
The Greenery International B.V. – Zoetermeer/Den Bosch/Bleiswijk

Verantwoordelijk voor de opzet van de organisatie en de administratie voor een 20-tal subsidieprojecten van de Gemeenschappelijke Markt Ordening (GMO). De vereisten voor het verkrijgen van de subsidie waren door de Europese Commissie aan een aantal strenge voorwaarden gebonden. Budget 1998 ruim € 50 miljoen.
In de 2e periode verantwoordelijk voor het implementeren van een adequate analyse en controle van de balans. Het aansturen van medewerkers tot tijdig en correct aanleveren van balansanalyses ten behoeve van het management en de controle door externe accountants.
Invoering van een consolidatie proces voor het afstemmen van omzetten en saldi met dochterondernemingen.

Salarisadministrateur 1994-1997
Billiton International Metals B.V. – Leidschendam. Internationaal hoofdkantoor.

Eindverantwoordelijk voor de salarisadministratie van 3 bedrijven, waaronder expatriates met een netto-contract onder de 35% regeling. Een salarispakket geïmplementeerd. Actief deelgenomen aan het opzetten van een nieuw remuneratie pakket voor expatriates.

Finance manager/riskmanagementafdeling. 1991-1993
Billiton Marketing and Trading – Leidschendam. Handelsmaatschappij in non-ferro metalen.

Verantwoordelijk voor de controle en financiële rapportage van de resultaten als gevolg van het internationaal handelen in tin en nikkel, het houden van diverse metalenposities en het opzetten van een risk-management afdeling/systeem. De transacties bestonden uit fysieke-, termijn-, als wel optiehandel.

Hoofd Boekhouding 1988 - 1990
Billiton Witmetaal – Naarden. Producent van solderen voor de electronica industrie.

Leidinggeven aan de gehele administratie van een soldeerproducerend bedrijf met 4 buitenlandse dochterondernemingen. Maandelijkse consolidatie en de rapportage aan Shell-Londen.

Pensioendeskundige 1983 - 1987
Pensioenfonds van de Billiton Bedrijven. Het uitvoeren van de pensioenreglementen van de diverse Billiton bedrijven en het vermogen beheren.
Het automatiseren van de reglementen. Berekenen actuariële reserves. Implementeren van een beleggingsadministratie en beheerssysteem in combinatie met een boekhoudsysteem.
Actief medewerking verleent aan een personeelsreorganisatie.

Systeemontwerper 1976 - 1982
Billiton International Metals B.V. – Den Haag. Internationaal hoofdkantoor.

Het ontwerpen en leidinggeven aan administratieve en personele automatiseringsprojecten voor de diverse Billiton-bedrijven.

Administratiefmedewerker/Hoofd financiële administratie/Hoofd computerafdeling 1967 - 1975
Hollandsche Metallurgische Industrie Billiton - Arnhem. Smelter van tin, lood, wolfraam, vanadium, tintetrachloride en andere legeringen.
In eerste instantie medewerker financiële administratie. Daarna chef van de financiële administratie en administrateur van het bedrijfs- en researchlaboratorium. Later hoofd van de mechanische administratie. Vervolgens verantwoordelijk voor de conversie naar een IBM-computersysteem.

Opleidingen:


(Ex) Nevenfuncties

- Voorzitter schoolbestuur
- Lid van de Raad van Toezicht Stichting BuddyNetwerk
- Penningmeester Oranjevereniging
- Voorzitter Parochiële Caritas
- Voorzitter deelnemersraad van het Pensioenfonds van de Billiton Bedrijven
sept. 2010

Opleiding interimmanager

- Middelbare schoolopleiding,
- Praktijkdiploma Boekhouden, Moderne Bedrijfsadministratie, SPD deel I en II
- Assurantie adviseur B
- Cursus \"Verander Management\"
- Cursus WMO
- Opleiding salarisadministrateur
- Diverse interne Shellcursussen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

zie cv

Talenkennis interimmanager

Nederlans, Duits en Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: