Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim- manager / Projectmanager / Business Consultant

Interim- manager / Projectmanager / Business Consultant

Werkervaring interimmanager

Project/werkervaring (meest recente eerst)

Opdrachtgever: Dienstverlener, strategische inkoop, ~300 medewerkers
Periode: Oktober 2002 – januari 2003
Rol: Interim Manager en Adviseur

Type organisatie:
Organisatie is actief op het gebied van inkoopactiviteiten en e-procurement.
Strategische advisering op het gebied van inkoop, het opstellen van inkoopmantelovereenkomsten, etc.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Crisis Management
• Advies en uitwerken IT-beleid
• Functioneel ontwerp TI


Opdrachtgever: Middelgrote IT dienstverlener, ~150 medewerkers
Periode: Augustus 2001 – Maart 2003
Rol: Business Consultant en Project Manager

Type organisatie:
Leverancier van Computer & Netwerk-infrastructuren, consultancy en installatie diensten.

Situatie:
De organisatie bestond (o.m. vanwege overnames) uit meerdere juridische en organisatorische eenheden, ieder met eigen ondersteunende systemen. Doelstelling was naar één gemeenschappelijk systeem te migreren, waarbinnen de afzonderlijke eenheden hun eigen administraties kunnen blijven voeren maar waarbij zowel financiële consolidatie als consolidatie van managementinformatie eenvoudig te realiseren is.
Alle afdelingen werden geacht met het nieuwe systeem te gaan werken (bedrijfsbrede implementatie) en alle oude systemen dienden uitgefaseerd te worden.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Rol als PM: eindverantwoordelijk voor de implementatie Navision Axapta.
• Rol als BC: architect van het informatiemodel incl. Integratie met bedrijfsprocessen.
Modulen: Financiën, CRM, HR-I & II, Inkoop, Verkoop, Voorraadbeheer en Projecten. enerzijds in de operationele hoedanigheid van projectmanager en anderszijds adviserend in de rol van business-consultant.
• Uitfasering van de huidige operationele systemen (2x financieel en 2x verkoop/logistiek systeem).
• Plaats in de organisatie: Lid vd stuurgroep en rapporteert aan de algemeen en financieel directeur.
• Nevenactiviteit: Operationele leiding IT-afdeling alsmede reorganisatie van de volledige infrastructuur.


Opdrachtgever: Grote Telecom dienstverlener, projectorganisatie, ~2300 medewerkers
Periode: januari 2001 – juli 2001
Rol: ad-interim ICT-manager

Type organisatie:
Leverancier van Telecom infrastructuren, installatie en onderhoudsdiensten.

Situatie:

Organisatie heeft groot aantal overnames gedaan, markt stond sterk onder druk. Men had besloten om nieuwe commerciële organisatie te gaan optuigen en nieuw projectensysteem (Baan) te introduceren. Daarnaast wilde men niet strategische activiteiten uit besteden.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Dagelijks leiding geven aan operationele IT-afdeling
• Voorbereiding reorganisatie IT-afdeling (incl. outsourcing)
• Opstellen van RFP-outsourcing infrastructuur
• Introductie nieuwe CRM toepassing binnen de verkooporganisatie
• Herinrichten groupware en messaging omgeving
• Baan implementatie: infrastructuur


Opdrachtgever: Middelgrote IT dienstverlener, ~200 medew. (produkten en diensten)
Periode: maart 2000 – november 2000
Rol: ad-interim ICT-manager, Functioneel architect

Type organisatie:
Leverancier van hard- en software infrastructuren, ERP- & CAD-systemen alsmede services (onderhoud en beheer).

Situatie
Nieuwe directie aangetreden. Wilde in- en externe informatievoorziening verbeteren, organisatorische veranderingen- en procesverbeteringen doorvoeren.

Rol: Informatie-manager
• Her-implementatie SAP (SD/MM/FI/CO/SM) en implementatie HR-module
• Initiator van het opzetten van dataware-house (SQL-server) met rechtstreekse koppeling SAP t.b.v. het project ‘digital-desktop’
• Verantwoordelijk voor het opzetten van een nieuwe ICT-afdeling
• Operationeel leiding en sturing geven aan medewerkers binnen deze afdeling
• Voorbereiding implementatie e-business/e-procurement solution.


Werkgever: Exedra Solutions b.v.
Periode: 2000 – heden
Functie: Financieël directeur (parttime)

Type organisatie:
Dienstverlener, projecten en advies op het gebied van groupware, intra- en internettoepassingen.

Rol: Financieel Manager en tevens investeerder

• Opstellen financieel jaarbudget, voorbereiden jaarrekening
• Maandrapportages
• Inrichten administratie (Exact) en begeleiden operationele administratieve organisatie
• Onderhouden contacten met accountantsbureau


Werkgever: Getronics (Global) ~ 32.000 medew. wereldwijd.
Periode: 1999-2000
Functie: Informatie Manager

• Maakt deel uit van het ‘global ICT Taskforce’ van Getronics. De taskforce hield zich bezig met het definieren van het wereldomvattende strategische IT beleid, de transformatie en integratie strategie van de regionale en landelijke IT organisaties. Ontwerpen van een blauwdruk voor template SAP wereldwijd.
• Als Informatie Manager deelnemer in het Nederlandse Integratieteam IS welke verantwoordelijk was voor het IS beleid van de nieuw te vormen Nederlandse Getronics organisatie (8000 medewerkers). Met als portefeuilles e-commerce, Internet technologie en de technische infrastructuur in Nederland.


Werkgever: RAET Systems & Services BV (sinds eind ’96 onderfeel van de Getronics groep), ~600 medew.
Periode: 1993-1999
Functie: ICT Manager

Type organisatie:
Dienstverlenende organisatie die zich richt op het geven van advies, leveranties, implementatie, onderhoud en beheer van cliënt-server infrastructuren (Omzet ± 600 Miljoen ± 600 medewerkers). De organisatie bestaat op hoofdlijnen uit een verkooporganisatie, een adviesorganisatie, een projectorganisatie en een serviceorganisatie.

Taken en verantwoordelijkheden:
De ICT Manager maakt deel uit van het MT en rapporteert aan de algemeen directeur.
• Verantwoordelijk voor het vaststellen van het informatiebeleid en het opstellen van een informatieplan voor de gehele organisatie.
• Verantwoordelijk voor het opstellen en bewaken van de automatiseringsbudgetten voor de gehele organisatie.
• Leiding geven aan de afdeling ICT die bestaat uit een 20-tal vaste medewerkers en ± 15 externe professionals (projectbasis), die werkzaam zijn in de gebieden applicatiebeheer- en ontwikkeling, gegevensbeheer, kantoorautomatisering en systeem- en netwerkbeheer.
• Als ICT Manager (mede)verantwoordelijk voor de propositie ontwikkeling van de externe dienstverlening (w.o. beheer IT infrastructuren).
• Voeren van contractonderhandelingen alsmede het onderhouden van contacten met leveranciers en partners in binnen- en buitenland.


Specieke ervaring:

• Implementatie SAP (FI/CO/SD/MM)
• Implementatie e-commerce toepassing (reeds in 1996 !!)
• Opzetten dataware-house t.b.v. integratie backend-frontend systemen
• Implementatie Lotus Notes bedrijfsbrede groupware en workflowoplossingen


Werkgever: RAET Systems & Services BV
Periode: 1991-1993
Functie: Operations Manager

Type afdeling: Advies en implementatie van automatiseringsoplossingen en infrastructuren.

Taken en verantwoordelijkheden:
De Operations Manager maakt deel uit van het afdelings MT en rapporteert aan de BU-manager.
• Verantwoordelijk voor zowel de kwaliteit van de uitvoering van de projecten alsmede het afdelingsresultaat (budgetresultaat).
• Dagelijks leiding geven aan een afdeling die bestaat uit projectmedewerkers, ontwikkelaars, product- en netwerkspecialisten en een groep helpdeskmedewerkers.



Werkgever: RAET Systems & Services BV
Periode: 1990-1991
Functie: Projectleider

Werkgever: RAET Micro Systemen
Periode: 1987-1989
Functie: System Engineer

Werkgever: Recom-Data BV
Periode: 1985-1987
Functie: (Technisch-Commercieel) medewerker CAD systemen

Werkgever: System House
Periode: 1983-1984
Functie: Ontwikkelaar CAD systemen





Opleiding interimmanager

HTS CT
HBO Bedrijfskunde

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Organisator, montivator
Analytisch, gestructureerd, pragmatisch, flexibel, gedreven


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

Overig

Kan zeer goed overweg met de volgende KA-producten:
MS-Word, MS-Excel, MS-Powerpoint, MS-Visio, MS-Project

Zowel conceptuele kennis als practische ervaring op het gebied van:

ERP (SAP, Navision Axapta, Exact)
Content Management
WEB-Portals
Groupware
E-Mail management
Workflow

Voorts alle bekende en minder bekende Windows platvormen en producten
SQL, IIS, Sharepoint, Content- Project-server.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: